Genel Bilgi
Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
ADLİ BİLİMLER (YL) | |
Kod | ABL586 |
Ad | Örgütsel Davranış ve Liderlik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
u ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme, çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örgütsel Davranış Boone and Kuntz, Çeviri Editörü İnci ERDEM
Notlar
Davranış Bilimleri, Salih Güney
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütlerdeki insan davranışını açıklar |
ÖÇ02 | Örgütsel davranış alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyerek iş yaşamındaki etkilerini sorgular |
ÖÇ03 | Örgütlerdeki insan davranışlarının performansa etkisini teşhis eder. |
ÖÇ04 | Örgütlerdeki motivasyon, liderlik, karar verme, bağlılık sorunlarını tespit eder |
ÖÇ05 | Örgütlerdeki insan davranışının etkilerini örgütsel düzeyde tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması | Örgütsel Davranış Bölüm 1-s. 1-34 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Tutumlar ve iş tatmini | Örgütsel Davranış Bölüm 3. s.70-97 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygular | ÖD Bölüm 4. s.98-131 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik ve Değerler | ÖD Bölüm 5. s.132-165 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Algılama | ÖD Bölüm 6. s-166-201 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motivasyon | ÖD Bölüm 7. s-202-239 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon Araçları ve Uygulamaları | ÖD Bölüm 8. s-240-273 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup davranışı | ÖD Bölüm 9. s-274-311 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Takımlar | ÖD Bölüm 10. s-312-339 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim | ÖD Bölüm 11. s-340-373 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
12 | Liderlik | ÖD Bölüm 12. s-374-417 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
13 | Güç ve Politika | ÖD Bölüm 13 s-418-451 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çatışma yönetimi | ÖD Bölüm 14 s-452-485 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,32 | ||
AKTS | 5 AKTS |