Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
RESİM İŞ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | RES716 |
Ad | Resim Atölye I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey resim teknikleri ve çağdaş sanat yaklaşımlarını kullanarak özgün sanat çalışmaları üretmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin bireysel yaratıcı süreçlerini sanat eğitimi perspektifiyle ilişkilendirerek, pedagojik becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. Öğrencilerin deneysel yöntemlerle kavramsal ifade biçimleri geliştirmesi ve sanat projelerini hem sanatsal hem eğitsel bağlamlarda değerlendirebilmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin teknik becerilerini geliştirmelerini ve özgün sanatsal projeler üretmelerini destekler. Deneysel resim teknikleri, karışık malzeme kullanımı, kavramsal düşünme, sanat tarihinden güncel sanata uzanan analizlerle bütünleştirilir. Öğrenciler bireysel projeler geliştirir, grup eleştirilerine katılır, sanatçı metinleri yazar ve sanatsal süreçlerini sözlü ve yazılı olarak ifade etmeyi öğrenir. Ayrıca, sanat eğitimi bağlamında yaratıcı atölye etkinlikleri tasarlamaları teşvik edilir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Suzanne Hudson, Contemporary Painting. Charles le Clair, Color in Contemporaray Painting. Hans Dam Chirstensen, Contemporary Painting Context.
Notlar
Online müzeler, sanat galerileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İleri düzey resim tekniklerini kullanarak özgün sanat çalışmaları üretebilir. |
ÖÇ02 | Deneysel ve çoklu malzeme kullanımıyla kişisel anlatım biçimlerini geliştirebilir. |
ÖÇ03 | Sanat tarihinden ve çağdaş sanattan edindiği bilgilerle kendi üretimini kavramsal olarak temellendirebilir. |
ÖÇ04 | Bireysel sanat projelerini sanat eğitimi bağlamına uyarlayarak yaratıcı etkinlikler tasarlayabilir. |
ÖÇ05 | Sanatsal sürecini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir, sanatçı metni ve biyografisi hazırlayabilir. |
ÖÇ06 | Eleştirel değerlendirme becerilerini geliştirerek hem kendi projelerini hem de başkalarının çalışmalarını analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Yaratıcı Sürece Genel Bakış | eçmiş çalışmalarınızı getiriniz. Sanat eğitimiyle ilgili beklentilerinizi yazılı olarak ifade ediniz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | İleri Resim Tekniklerine Giriş | Farklı teknikleri araştırınız (impasto, glaze vb.) ve görsellerle sınıfa getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Deneysel Yaklaşımlar I: Kolaj ve Katmanlama | Kolaj ve yüzey çalışmaları için malzeme getiriniz (kâğıt, kumaş, yapıştırıcı, spatula vb.). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sanat Eğitiminde Yaratıcılık | anat eğitimi ve yaratıcılık konulu bir makale okuyunuz. Kısa bir değerlendirme yazınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Karışık Tekniklerle Uygulama | En az iki farklı malzemeyle (örneğin, pastel + mürekkep) deneme çalışması yapıp getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Sanat Tarihi ve Çağdaş Sanatla Bağ Kurma | Bir tarihsel ve bir çağdaş sanatçı seçip karşılaştırmalı sunum hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bireysel Proje Geliştirme I | roje fikrinizi özetleyen bir taslak yazınız, kavramsal eskizlerinizi getiriniz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Proje sürecinize dair görsel belgeler (eskizler, araştırmaları hazırlayınız. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Geniş Format Deneyleri | üyük boyutlu bir yüzey (tuval, mukavva vb.) hazırlayınız. Zemin astarı uygulayınız | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Pedagojik Proje Tasarımı | Sanat eğitimi bağlamında yaratıcı bir etkinlik tasarlayınız. Yaş grubunu belirtiniz. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Güncel Sanatçıların İncelenmesi | Deneysel çalışan bir sanatçıyı seçip kısa bir sanatçı dosyası hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bireysel Proje Geliştirme II | Gelen geri bildirimlere göre projenizi geliştirmeye yönelik notlar alınız. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
13 | Sanatçı Metni Yazımı | 50–250 kelimelik bir sanatçı metni ve 100 kelimelik bir biyografi hazırlayınız. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap |
14 | Final Sunum ve Öz Değerlendirme | Projenizi sunmak üzere tamamlayınız. Öz değerlendirme formu doldurunuz. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sergi Değerlendirmesi ve Süreç Üzerine Geri Bildirim | Sergi deneyiminizi yazılı olarak değerlendiriniz. Arkadaşlarınıza sözlü geri bildirim vermeye hazır olunuz. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |