BİK725 Seminer Dersi

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
BİYOKİMYA (DR)
Kod BİK725
Ad Seminer Dersi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı kredisiz bir derstir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

slide

Notlar

LEHNİNGER


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 seminer ön hazırlığı yapar
ÖÇ02 Semineri için literatür yapması gereken siteler konusunda bilgi ve becerisini geliştirir
ÖÇ03 Semineri hangi formatta sunacağı konusunda bilgilenir ve sunumunu nasıl göstereceğini kavrar
ÖÇ04 seminerini topluluk önünde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Biyokimyanın tarihçesini, canlılarda bulunan temel biyokimyasal olayları çözümleyebilecektir 2
PÖÇ02 Belirsiz Karbonhidrat metabolizmasının önemini ve düzenlenmesini tartışabilecektir. 1
PÖÇ03 Belirsiz Lipitlerin fonksiyonlarını ve taşınmalarını tartışabilecektir. 1
PÖÇ04 Belirsiz Proteinlerin yapısını açıklayabilecektir.
PÖÇ05 Belirsiz Enzimin tanımını ve işlevini tartışabilecektir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında tez çalışmalarıyla ile ilgili literatür taraması yapması Literatür sitelerinin detaylı taramasının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 literatür çevirisi literatür çevirisinin bilimsel bir dille nasıl yapılacağının kavranılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 seminer sunum sunum yaparken seminer konularını hakim olma ve bilgiyi dinleyenlerin anlayacağı kıvamda sunma inceliklerini öğrenmek için sunum yaptırılır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
4 özet hazırlama bir seminerin özetini yapma ve anahtar kelimeleri seçmenin incelikleri öğretilir Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
5 SCI DERGİLER DERGİ TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 SCOPUS TARAMA SCOPUS Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 SCI EXPANDED DERGİLER PUBMED TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 PUBMED SCAN Konuyla alakalı daha geniş literatüre ulaşmak için meta analiz çalışmaları taranır Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Toplanan makalelerin incelenmesi Makaleler tek tek incelenir. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 ÖZET HAZIRLAMA VE GEREKLİ DÜZELTMELERİN YAPILMASI SEMİNER KONUSU DETAYLI BİR ŞEKİLDE ÖZETLENECEK HALE GETİRİLİR Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Referansların düzenlenmesi Makale kurallara uygun referans yazma bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 SCOPUS TARAMA İNCELEME SCOPUS VERİ TABANINDA İLGİLİ MAKALE KALİTESİNE ULAŞIM VE DERGİLERİN SINIFLARININ KAVRANMASI Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 SCI EXPANDED DERGİLERE MAKALE YOLLAMA SCI EXPANDED DERGİLERE MAKALE YÜKLERKEN YAZILMASI GEREKEN FORMATIN ÖĞRENİLMESİ CORRESPONDİNG AUTHOR OLMANIN SORUMLULUKLARI Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 SSCI DERGİLER İLE ESCI DERGİLERİN FARKI SSCI VE ESCI DERGİLERİN AKADEMİK PUANLAMADAKİ ÖNEMLERİNİN ÖĞRENİLMESİ PUANLAMA SİSTEMLERİNDEKİ ROLLERİNİN KAVRANMASI Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 1 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 7 14
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2025 11:51