Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SAĞLIK FİZİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | 511 |
Ad | Nükleer Tıp Fiziği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İSA BURAK GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı temel nükleer tıp fiziğini, radnüklid hazırlamasını ve nükleer tıpta kullanılan aygıtları öğretmek, Nükleer tıpta kullanılan aygıtların kayıtlamalarını uygulamayla göstermek.
Dersin İçeriği
Nükleer tıp fiziği, enstrumantasyon (radyasyon dedeksiyonu, anger sintilaston kameraları), radyokimya ve radyofarmasi (radyonüklidlerin üretimi, radyasyon dozu, iyonize radyasyonun biyolojik etkileri, tedavide kullanılan radyofarmasotikler), Nükleer tıpta radyasyon güvenliği (radyasyon güvenlik program, radyasyon maruziyet kaynağı, radyasyon yasal mevzuatı, radyasyon dozu, iyonize radyasyonun biyolojik etkileri), hasta bakımı ve kalitede iyileştirme, SPECT ve SPECT/CT nin ilkeleri (bilgisayarlı tek foton emisyon tomografisi, SPECT görüntüleme), PET aygıtı, Klinik PET/CT onkolojisi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Radyonüklid hazırlama yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | PET ve kamera çekimlerinde Hastaya pozisyon verme ve sabitleme yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Radyofarmasotiklerle Tedavi planlama yöntemini öğrenir. |
ÖÇ04 | PETle görüntülemeyi öğrenir |
ÖÇ05 | PET ve PET/CT görüntülemeyi tartışır |
ÖÇ06 | PET/CT nin tanıdaki önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak, Güvenilir bilgiye ulaşabilmek, Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilmek, Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma yapabilmek | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma planlaması yapabilmeyi öğrenmek | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nükleer tıp fiziği | Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Radyasyon dedeksiyonu | 1Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anger sintilasyon kameraları | 2Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Radyonüklit hazırlama ve PET radyofarmasotikleri | 3Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tedavide kullanılan radyofarmasotikler | 4Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Nükleer tıpta Radyasyon güvenlik programı ve yasal düzenleme | 5Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Radyasyon kaynakları, radyasyon dozu ve iyonize radyasyonun biyolojik etkileri | 6Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hasta bakımı ve kalitede iyileştirme | 7Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SPECT ve SPECT/CT nin ilkeleri | 8Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | SPECT görüntüleme | 9Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | PET görüntüleme sistemi | 10Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1PET görüntüleme sistemi | 11Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Klinik PET/CT onkolojisi | 12Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 1Klinik PET/CT onkolojisi | 13Öğrenci kitaptan ve internetten ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 1 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,56 | ||
AKTS | 7 AKTS |