Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SAĞLIK FİZİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | 517 |
Ad | İnsan Vücudunun Yapı ve Fonksiyonu |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlıklı insanda hücre, doku ve sistemlerin çalışma mekanizmalarının kavramaktır.
Dersin İçeriği
Hücre - doku fizyolojisi, uyarılabilir dokular, sinir sistemi fizyolojisi, kardiyovasküler ve solunum sistem fizyolojileri, sindirim ve boşaltım sistem fizyolojileri ile endokrin ve üreme sistem fizyolojisi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Guyton ve Hall, Tıbbi Fizyoloji, Güneş Tıp Kitabevleri 2021.
Notlar
Ganong Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hücre ve doku fizyolojisinin genel prensiplerini bilir |
ÖÇ02 | Hücreler arası iletişim yollarını ve çeşitlerini bilir. |
ÖÇ03 | Uyarılabilir dokuların çalışma prensibini bilir |
ÖÇ04 | Kan ve bağışıklık sistem fizyolojisini öğrenir. |
ÖÇ05 | Sinir sisteminin entegratif fonksiyonunu bilir ve otonom sinir sisteminin fonksiyonunu kavrar |
ÖÇ06 | Kardiyovasküler sistemi ve hemodinamik prensipleri kavrar |
ÖÇ07 | Solunum sisteminin bileşenlerini ve fonksiyonunu bilir |
ÖÇ08 | Gastrointestinal sisteminin çalışma prensibini ve fonksiyonunu bilir. |
ÖÇ09 | Böbreğin fonksiyonu ve boşaltım sisteminin genel işlevini bilir |
ÖÇ10 | Hormon reseptör etkileşimini ve endokrin sistemin entegratif fonksiyonunu bilir |
ÖÇ11 | Üreme sistemini ve çalışma prensibini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak, Güvenilir bilgiye ulaşabilmek, Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilmek, Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma yapabilmek | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma planlaması yapabilmeyi öğrenmek | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücre Fizyolojisi | Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aksiyon Potansiyeli, Sinir ve Kas Fizyolojisi | 1Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sinir Sistemine Genel Bakış | 2Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Özel Duyular ve Otonom Sinir Sistemi | 3Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kan Fizyolojisi ve Dolaşım Sistemine Genel Bakış | 4Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kalp ve Damarlar, Dolaşımın Düzenlenmesi | 5Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Solunum Sistemine Genel Bakış | 6Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Solunumun Mekaniği, Ventilasyon-Perfüzyon, kanda gaz taşınımı | 7Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gastrointestinal Sistem; Yapısı, Motilitesi | 8Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Boşaltım Sistemi; Yapısı ve Fonksiyonu | 9Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Vücut Sıvı ve Osmolalitesinin Düzenlenmesi | 10Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Endokrin Sistem: Hormon-Reseptör Etkileşimi; Hipotalamus-Hipofiz-Hedef Organ Etkileşimi | 11Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tiroid, Sürrenal ve Pankreasın Endokrin Fonksiyonu, Kemik Fizyolojisi | 12Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Erkek ve Dişi Üreme Sistemleri; Fertilizasyon ve Gebelik | 13Önerilen ders kitaplarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |