MEDF716 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SAĞLIK FİZİĞİ (YL) (TEZLİ)
Kod MEDF716
Ad Seminer
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanlarından bir konu seçilerek detaylı olarak sunmak

Dersin İçeriği

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanları

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Sağlık fiziğinin klinikte uygulama alanları ile ilgili kitaplar

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusu seçimini öğrenir ve uygular
ÖÇ02 Seminer sunumunun nasıl yapılacağını kavrar
ÖÇ03 Seminer sonunda klinikte kullanılan sağlık fiziğinin önemini bir kez daha kavrar
ÖÇ04 Sağlık fiziğinin önemini paylaşır ve yayar
ÖÇ05 Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar.
ÖÇ06 Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 2
PÖÇ02 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak, Güvenilir bilgiye ulaşabilmek, Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilmek, Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma yapabilmek 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma planlaması yapabilmeyi öğrenmek 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer nedir? nasıl hazırlanır? Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Seminer konuları tartışılır Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Seminer konusu belirlenir Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Seminer konusu ile ilgili araştırma Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Seminer konusunun sınırları Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Seminer Hazırlama-1 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Seminer Hazırlama-2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seminer sunumu Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sunumun tartışması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sunumun değerlendirilmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sunumdaki eksiklerin, hataların belirlenip yeniden düzenlenmesi Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tekrar sunum hazırlanması Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sunum hazırlanması-2 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sunum hazırlanması-3 Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Term Exams Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2025 02:51