Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0710 |
Ad | Sera Sebzeciliği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Boran İKİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders ülkemizde gelişen sistemlerden olan Sera Sebzeciliğini tanımak ve kullanılan sistemleri doğru bir şekilde tanıtmayı amaçlamıştır.
Dersin İçeriği
Seracılığın tarihçesi, sera sistemleri, değişik sera tipleri,seralarda gübreleme, serada yetiştirilen bitkilerde kültürel uygulamalar, seracılığın avantaj ve dezavantajları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders notu dersin hocası tarafından hazırlanacaktır.
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seraları gördüğünde tanır ve ayırt edebilir |
ÖÇ02 | Serada yetişen sebzeleri bilir, ayırt edebilir. |
ÖÇ03 | Topraksız tarım ve modern seraları bilir, sistemler arasındaki farkı ayırt edebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seracılığın tarihçesi | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sera tipleri | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sera tipi seçimini etkileyen faktörler | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Seralarda dikkat edilmesi gereken faktörler: İklim | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Seralarda dikkat edilmesi gereken faktörler : Yöney ve parsel seçimi | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çeşit seçimi ve pazar isteğinin önemi | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Seraların avantajları ve dezavantajları | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Seralarda yetiştirilen ürünler 1 | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Seralarda yetiştirilen ürünler 2 | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Seralarda bitki besleme | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Modern Seralar | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki fabrikaları ve sistemler | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Seralarda topraksız yetiştiricilik | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Seralarda topraksız yetiştiricilik 2 | Konu ile ilgili kaynaklardan araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 2 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |