Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDZ109 |
Ad | Temel Kimya I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile temel kimya ile ilgili temel kavramların, kuramların ve yasaların öğrenilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders temel kimya ile ilgili genel tanımlar ve kuramları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Genel Kimya İlkeler ve İçyüzünü Kavrama, 5. Baskı, Çeviri Editörü: Ali Rehber TÜRKER Palme Yayıncılık, 2013. 2) Genel Kimya, 11. Baskı, Çeviri Editörleri: R. İnam ve S. Aksoy, Palme Yayıncılık, 2014.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kimya ile ilgili temel tanımları öğrenebilme |
ÖÇ02 | Temel kimya ile ilgili kuramları ve yasaları öğrenebilme |
ÖÇ03 | Kimyasal bileşikler ve tepkimeleri öğrenebilme |
ÖÇ04 | Çözelti sistemlerini öğrenebilme |
ÖÇ05 | Periyodik çizelge ve bazı atom özelliklerini öğrenebilme |
ÖÇ06 | Konularla ilgili basit deneyler yaparak kimya ile ilgili pratik uygulamalar yapabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | 4 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 3 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimyaya giriş, madde, atomlar ve elementler | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bileşikler ve adlandırma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mol ve mol kütlesi, kimyasal formüller | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Karışımlar ve çözeltiler | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kimyasal tepkimeler, sulu çözeltiler | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri, tepkime stokiyometrisi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Atomun elektronik yapısı | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Periyodik çizelge | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kimyasal bağlar I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kimyasal bağlar II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gazlar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sıvılar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kimyasal denge | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sulu çözelti dengeleri | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
AKTS | 4 AKTS |