Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDZ108 |
Ad | Beslenme Eğitimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin beslenme eğitimi konusunda temel bilgi ve becerileri kazanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Eğitim tanımı ve prensipleri, eğitim yöntem ve araçları, eğitim yaparken iletişim teknikleri, yetişkin ve çocuk eğitiminin temel özellikleri, davranış değiştirme tedavisi temel ilke ve uygulamaları, eğitim materyalleri hazırlama, anlatım, eğitim modeli örnekleri demonstrasyonu, öğrencilerin eğitim araçları ve modülü hazırlamaları ve sunmaları, önerilen bir kitabın okunması ve sınıfta tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Nutrition Education, Isabel Contento, Jones and Barlett Publishers, 1st Edition, Bilimsel Dergiler (Journal of Nutrition Education)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimin tanımını, prensiplerini, eğitim yollarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Eğitim yöntemlerini ve araç-gereçlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | İletişim tekniklerini ve iletişim engellerini öğrenir, yetişkin ve çocuk eğitiminde iletişimin önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Toplum, çocuklar, beslenme servisi personeli, hastalar, yetişkinler vb. kişi ve gruplara verilen eğitimle ilgili özellikleri öğrenir |
ÖÇ05 | Eğitim ana planı hazırlama ve sunum tekniklerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | 4 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim tanımı, prensipleri, eğitim yolları ve eğitim yöntemleri | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Eğitim materyalleri, materyal hazırlamada dikkat edilecek hususlar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Eğitici özellikleri | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İletişim teknikleri ve iletişim engelleri | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yetişkin eğitiminin temel özellikleri, iletişim becerileri | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çocuklar ve ebeveynlere beslenme eğitimi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Özel gruplarda beslenme eğitimi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beslenme Programlarının Yürütülmesinde Toplum Katılımının Sağlanması | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Eğitim planı hazırlama ve bir eğitim modülü örneği | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenciler tarafından hazırlanan eğitim modüllerinin sunumu I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan eğitim modüllerinin sunumu II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan eğitim modüllerinin sunumu III | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |