BDZ104 Mesleki İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDZ104
Ad Mesleki İngilizce II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin akademik İngilizcede okuma anlama, dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilerek, İngilizce çalışma alanındaki bilgilerini arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders ileri düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

İngilizce I dersini almış olmak. Devam zorunluluğu vardır.

Kaynaklar

Evolve 1 Cambridge Pub.

Notlar

Ders notları, çevrimiçi kaynaklar, videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek
ÖÇ02 Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak
ÖÇ03 Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek
ÖÇ04 Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek
ÖÇ05 Özet yazmak ve tartışmak
ÖÇ06 Anlamı koruyarak tekrar yazmak
ÖÇ07 Akademik yazı yazma kurallarını uygulamak
ÖÇ08 Akademik dilde bir metin yazmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır.
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 3
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder.
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. 3
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır 3
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. 5
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 3
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Ders Müfredatının Tanıtımı Akademik Yazım İlkeleri Akademik Yazım Süreci Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme - Kaynak Metindeki Tanımları Belirleme - Tanımların Yapısını Tanıma Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme ve Analiz Etme -Kaynak metindeki tanımları analiz etme -Tanımların yapısını anlama -Tanımları yeniden ifade etmeyi anlama/uygulama (Paraphrasing) Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bir makale sorusunun gerekliliklerini anlama - Tez cümlesi geliştirme - Paragraf bütünlüğünü anlama - Bir paragraftaki bağlayıcı unsurları belirleme - Resmi ve gayri resmi yazım arasındaki farkı anlama Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bir giriş paragrafı yazma - Paraphrasing (yeniden ifade etme) uygulama Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bir Makalenin Taslağını Geliştirme - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Bütünlük ve Tutarlılığı Anlama - Bir Paragraftaki Bağlayıcı Unsurları Belirleme Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Konu Cümleleri Yazma - Kaynak Metinden Destekleyici Kanıt Seçme - Özetlemeyi Anlama Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Giriş Cümleleri Yazma - Destekleyici Kanıt Yazma (Paraphrasing ve Özetleme Uygulaması) Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Değerlendirici Yorumlar Yazma - Sonuç Cümleleri Yazma Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ödev değerlendirmesi ve tartışma I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ödev değerlendirmesi ve tartışma II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 11:19