Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | BDZ104 |
| Ad | Professional English II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin akademik İngilizcede okuma anlama, dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilerek, İngilizce çalışma alanındaki bilgilerini arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders ileri düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
İngilizce I dersini almış olmak. Devam zorunluluğu vardır.
Kaynaklar
Evolve 1 Cambridge Pub.
Notlar
Ders notları, çevrimiçi kaynaklar, videolar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek |
| ÖÇ02 | Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak |
| ÖÇ03 | Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek |
| ÖÇ04 | Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek |
| ÖÇ05 | Özet yazmak ve tartışmak |
| ÖÇ06 | Anlamı koruyarak tekrar yazmak |
| ÖÇ07 | Akademik yazı yazma kurallarını uygulamak |
| ÖÇ08 | Akademik dilde bir metin yazmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 3 |
| PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | |
| PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 3 |
| PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | |
| PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | 3 |
| PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
| PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | 3 |
| PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | 5 |
| PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
| PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 3 |
| PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş Ders Müfredatının Tanıtımı Akademik Yazım İlkeleri Akademik Yazım Süreci | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme - Kaynak Metindeki Tanımları Belirleme - Tanımların Yapısını Tanıma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme ve Analiz Etme -Kaynak metindeki tanımları analiz etme -Tanımların yapısını anlama -Tanımları yeniden ifade etmeyi anlama/uygulama (Paraphrasing) | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Bir makale sorusunun gerekliliklerini anlama - Tez cümlesi geliştirme - Paragraf bütünlüğünü anlama - Bir paragraftaki bağlayıcı unsurları belirleme - Resmi ve gayri resmi yazım arasındaki farkı anlama | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Bir giriş paragrafı yazma - Paraphrasing (yeniden ifade etme) uygulama | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Bir Makalenin Taslağını Geliştirme - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Bütünlük ve Tutarlılığı Anlama - Bir Paragraftaki Bağlayıcı Unsurları Belirleme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Konu Cümleleri Yazma - Kaynak Metinden Destekleyici Kanıt Seçme - Özetlemeyi Anlama | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Giriş Cümleleri Yazma - Destekleyici Kanıt Yazma (Paraphrasing ve Özetleme Uygulaması) | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Değerlendirici Yorumlar Yazma - Sonuç Cümleleri Yazma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Ödev değerlendirmesi ve tartışma I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Ödev değerlendirmesi ve tartışma II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||