Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0248 |
Ad | Çok Uluslu Sınıflarda Yabancı Dil Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN TÜM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLDEN TÜM
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Küreselleşmenin gerçekleştiği günümüzde sınıf ortamlarının değişmesiyle bireyleri bu tür sınıflara hazırlamak gerekmektedir.
Dersin İçeriği
Küreselleşmenin gerçekleştiği günümüzde sınıf ortamlarının değişmesiyle bu derse ihtiyaç hissedilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Alanla ilgili materyaller.
Notlar
Alanla ilgili materyaller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çokuluslu sınıfların güncel durumundan haberdar olmak |
ÖÇ02 | Çokuluslu sınıflarda öğrenci profilinden haberdar olmak |
ÖÇ03 | Çokuluslu sınıflarda öğretmen profilinden haberdar olmak |
ÖÇ04 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel yöntemlerden haberdar olmak |
ÖÇ05 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel yaklaşımlardan haberdar olmak |
ÖÇ06 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel materyallerden haberdar olmak |
ÖÇ07 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerinden haberdar olmak |
ÖÇ08 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel kültürlerarası iletişimden haberdar olmak |
ÖÇ09 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Ciltten haberdar olmak |
ÖÇ10 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Ciltteki yeni tanımlamalardan (aracılık, işaret dili vb.) haberdar olmak |
ÖÇ11 | Çokuluslu sınıflarda kullanılan güncel Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Ciltteki metne aracılık, kavramlara aracılık ve iletişime aracılık haberdar olmak |
ÖÇ12 | Çokuluslu sınıflarda, çokulusluluk, çoğululusluluk, çokdillilik, çoğuldillilik kavramlarını bilme |
ÖÇ13 | çokuluslu sınıflarda yöntemleri kullanma uygulamaları |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çokuluslu sınıfların güncel durumu | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | öğrenci profili | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | öğretmen profili | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | yöntem | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | yaklaşım | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | materyal | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ölçme ve değerlendime | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınav kağıdı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | kulturlerarası iletişim | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Cilt | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Ciltteki yeni tanımlar | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Diller için Avrupa Başvuru Metni Tamamlanmış Yeni Ciltteki aracılık | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | çokulusluluk, çoğululusluluk, çokdillilik, çoğuldillilik kavramları | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | genel tekrar | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | genel tekrar | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav kağıdı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav kağıdı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |