Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0735 |
Ad | Ekolojik Denge ve Sürdürülebilirlik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ekolojinin temel prensipleri, tanım ve kavramları, ekolojik doğal döngüleri, ekolojik dengenin bozulması ve çevre sorunları ilişkisi, bu bağlamda sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişim arasındaki ilişkilerin anlaşılmasını sağlamada bir başlangıç noktası oluşturmak ve doğa ve çevre koruma bilincinin gelişmesine destek olabilecek bilgileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ekoloji, ekolojik denge ve sürdürülebilirlik tanımları, türler arası ilişkiler, biyoçeşitlilik ve biyoçeşitliliğin korunması, biyotik ve abiyotik faktörler ve canlılarla olan ilişkileri, ekolojik dengenin bozulma nedenleri ve sonuçları, sürdürülebilirliğin ekolojik dengeyi destekleyici ve insan refahını sağlayıcı yönde düzenlenmesi konularıdır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ekoloji ve Çevre biyolojisi Ahmet Kocataş Ege Üniversitesi yayınları. Çevre Politikası, Keleş, R. Hamacı (2009), Ankara. Sürdürülebilir Tarımsal Üretim, Hasan Hüseyin Öztürk, Akademisyen kitabevi.
Notlar
Environmental Policy, sustainability and welfare, Arrasson, T. Backlund K, Löfgreen, K. (2018) Massachusetsts; edward Elgar publishing.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeryuvarının oluşumunu, tarihsel değişimini, türlerin oluşumuna olan etkisini belirtir. |
ÖÇ02 | Ekoloji ile ilgili temel tanım ve kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Biyotik ve abiyotik faktörlerle bunların canlılarla olan ilişkisini ekolojik kuram ve kavramlarla birleştirerek yorumlar. |
ÖÇ04 | Biyoçeşitliliği tanımlar ve önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Canlıların birbirleri ve çevreleriyle olan ilişkilerini belirtir. |
ÖÇ06 | Sürdürülebilirlik kavramını sahip olduğu temel değerlerle tanımlar. |
ÖÇ07 | Çevre yönetiminin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilirlik kavramıyla çevre yönetimini ilişkilendirir. |
ÖÇ09 | Küresel iklim değişikliği olgusunu açıklar. |
ÖÇ10 | Sürdürülebilir çevre için bireysel sorumlulukları listeler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve içeriğinin öğrencilere anlatılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ekolojinin, ilgili tanım, terim ve kavramların açıklanması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekolojik ilişkiler ve ekolojik faktörler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Abiyotik faktörler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biyotik faktörler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyoçeşitlilik ve önemi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Çevre yönetimine ilişkin temel kavramlar, | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Küresel ısınmanın nedenleri ve sonuçları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kapsamı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sürdürülebilir tarım ve balıkçılık | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sürdürülebilir endüstri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sürdürülebilir kentleşme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ulusal ve uluslararası ölçekte alınan önlemler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sürdürülebilir çevreyle ilgili bireysel tutum geliştirme | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |