Programın Öğrenme Çıktıları ile Türkiye Yükseköğretim Yeterlilik Çerçevesi İlişkisi
| TYYÇ Tanım | PÖÇ01 | PÖÇ02 | PÖÇ03 | PÖÇ04 | PÖÇ05 | PÖÇ06 | PÖÇ07 | PÖÇ08 | PÖÇ09 | PÖÇ10 | PÖÇ11 | PÖÇ12 | PÖÇ13 | PÖÇ14 | PÖÇ15 | PÖÇ16 | PÖÇ17 | PÖÇ18 | PÖÇ19 | PÖÇ20 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
5 | 3 | 2 | |||||||||||||||||
|
Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
5 | 4 | 2 | |||||||||||||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. |
4 | 4 | 2 | |||||||||||||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. |
3 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
|
Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
5 | |||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. |
5 | 4 | 3 | 2 | ||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
5 | 5 | 2 | |||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
4 | 5 | ||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. |
5 | 3 | ||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
3 | 5 | 2 | |||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. |
5 | 3 | ||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. |
5 | |||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
3 | 3 | 5 | |||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
4 | 3 | ||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. |
5 | |||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
5 | |||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
4 | |||||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
2 | 3 | 2 | |||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. |
3 | 3 | 2 | 5 | ||||||||||||||||
|
Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
3 | 3 | 2 | 2 | 5 |
Program Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları |
|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |