Genel Bilgi
Kod | CKZ115 |
Ad | Fizik 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel fizik kavramları ile alt yapı kazandırmak ve anabilim dallarına ait özel derslerde bunları kullanabilecek seviyeye getirmek.
Dersin İçeriği
Fizik ve ölçüm, Vektörler, Bir boyutta hareket, İki boyutta hareket, Newton'un hareket yasaları ve uygulamaları, İş ve enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Momentum ve çarpışma, Dönme kinematiği, Katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi, Katı cisimlerin dengesi, Kütle çekimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen ve Mühendislik İçin Fizik 1 Serway
Notlar
H. Yerli Mühendisler İçin Fizik Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar. |
ÖÇ03 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. |
ÖÇ04 | Öğrendiklerini kimya mühendisliği ile ilgili alanlara uygular. |
ÖÇ05 | Fizik alanındaki güncel bilgilere, yazılımlara, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
ÖÇ06 | Fizik ile ilgili kaynakları kullanabilecek düzeyde bilgi donanımına sahip olur. |
ÖÇ07 | Fizik teorileri konularında kuramsal bilgiye sahip olur. |
ÖÇ08 | Newton yasalarınını temel problemlere uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Vektörler | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bir boyutta hareket | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İki boyutta hareket | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Newton un Hareket kanunları | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Newton un Hareket kanunlarının uygulamaları | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İş ve Enerji | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Potansiyel enerji ve Enerjinin korunumu | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Momentum ve Çarpışma | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Momentum ve Çarpışma (devam) | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dönme kinematiği | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Katı Cismin Sabit bir Eksen etrafında dönmesi | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Katı cisimlerin dengesi | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Katı cisimlerin dengesi | Kitaptan ilgili bölüm çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |