KON233 Önbüro Yönetimi

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON233
Ad Önbüro Yönetimi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZAFER BUZCU


Dersin Amacı

Konaklama işletmelerinde önbüro departmanını ve uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği

Önbüro departmanı, önbüro çalışanları ve özellikleri, önbüro donanımları, formlar, önbüro işlemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Önbüro Yönetimi (Yazarlar: Medet Yolal ve Murat Emeksiz (2014), Detay yayıncılık)

Notlar

Konaklama İşletmelerinde Önbüro (Yazarlar: Kemal Kantarcı, İlhan Ekinci (2019), Detay Yayıncılık)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Önbüro bölümünü ve işletme içerisindeki yerini kavrar.
ÖÇ02 Önbüroda organizasyon yapısını kavrar. Önbüro personeli ve görevlerini sıralar.
ÖÇ03 Önbüronun diğer departmanlarla ilişkisini kavrar.
ÖÇ04 Rezervasyon çeşitlerini, rezervasyon sürecini, rezervasyonda kullanılan belgeleri kavrar.
ÖÇ05 Otelde konukları karşılama sürecinde yapılması gerekenleri sıralar.
ÖÇ06 Önbüroda kullanılan belgeleri ve düzenlenmesini kavrar.
ÖÇ07 kasa işlemlerini ve folio açılması konusunu kavrar.
ÖÇ08 santral bölümü ve santral bölümü işlemlerini kavrar.
ÖÇ09 Önbüroda dosyalama işlemlerini kavrar.
ÖÇ10 Konuk tipleri, oda çeşitlerini açıklar.
ÖÇ11 Önbüro departmanında raporlar ve istatistiksel verilerin hazırlanmasını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Önbüro bölümü ve işletme içerisindeki yeri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Önbüroda organizasyon, Önbüro personeli ve görevleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma
3 Önbüronun diğer departmanlarla ilişkisi, Önbüro sistemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay
4 Rezervasyon çeşitleri, Rezervasyon süreci, Rezervasyonda kullanılan belgeler web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
5 Danışma, Otelde konukları karşılama, Kullanılan belgeler ve düzenlenmesi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
6 Resepsiyon, Resepsiyon ofisinde kullanılan belgeler ve düzenlenmesi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
7 kasa işlemleri, Konuk hesaplarının kayıt sistemleri, Folio açılması web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
8 Ara Sınav web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 santral işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
10 Önbüroda dosyalama işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
11 Konuk tipleri, oda çeşitleri ve otel gezileri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Tartışma
12 Odalar bölümünde rezervasyon ofisinin diğer çalışmaları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Önbüro departmanında raporlar ve istatistiksel verilerin hazırlanması web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Doluluk tahminleri ve fiyatlama, Gece işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 genel tekrar web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev