KON218 Konaklama İşletmelerinde Bilgisayar Uygulaması

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON218
Ad Konaklama İşletmelerinde Bilgisayar Uygulaması
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZAFER BUZCU


Dersin Amacı

konaklama işletmelerinde önbüro ve kat hizmetleri departmanı otomasyon programlarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak önbüro ve kat hizmetleri departmanının işlemlerini yapmak, otomasyon programlarını kullanarak doküman hazırlamak ve almak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Talya Bilişim Elektra Kullanım Klavuzu

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgisayar otomasyon programlarını kullanarak önbüro ve kat hizmetleri departmanının işlemlerini kavramak.
ÖÇ02 otomasyon programlarını kullanarak doküman hazırlar.
ÖÇ03 Derste uygulanan paket programları kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Electra Paket programına ilişkin genel bilgiler web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Rezervasyon, yeni rezervasyon, rezervasyon güncellemeleri, bekleme listesi web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
3 grup rezervasyonları, profiller, oda planları, kat planlar web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Check in, Konaklama onayı, register kart basımı, varışlar, konuklar ve tipleri, Konuk folyoları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 konuğun otelden ayrılması, Uyandırma,Oda blokajı, mesajlaşma web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Anlaşmalar, Tur operatörü ya da seyahat acentesi tarafından hazırlanıp, yemek, konaklama, transfer v.b. hizmetlerin sağlanması karşılığında bunları sağlayanlara para yerine verilen ve operatörün söz konusu hizmet bedelini ödeme taahhüdünü taşıyan belgeler, Acenta kontratları, Acenta anlaşmaları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Hesabını ödemeden giden veya otele alınması sakıncalı görülen kişiler için tutulan liste, Rezervasyon durumunun yükselerek kritik bir safhaya yaklaşmasına doğru rezervasyon alımının sınırlandırılması ve kontrollu olarak alınması, satışların durdurulması web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
8 Ara Sınav web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 kasa işlemleri, döviz bozma, kasa kapatma web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 İndirim yapma, depozitolar ve hızlı giriş ve ayrılış işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Odalar yönetimi, kat hizmetleri, oda indirimleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Otel Genel Müdürü tarafından çıkarılan, uyulması zorunlu olan yazılı bildirimler, memorandumlar ve gönderilmesi, trace işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Tesis shorta düştüğünde misafirin masraflarının karşılanarak, tesiste yer boşalana kadar başka tesise yerleştirilmesi, fazla rezervasyon alma, blokaj atma, kara liste, sorunlu müşteri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Fiyat sabitleme, arıza kaydı, şikayet listesi, CRM işlemleri web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 genel tekrar web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev