Genel Bilgi
Birim | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU |
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ PR. | |
Kod | KON286 |
Ad | Turizm Rehberliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ve Dünya'da Profesyonel Turist Rehberliği hizmetleri bilgisini edinmek
Dersin İçeriği
Türkiye ve Dünya'da Profesyonel Turist Rehberliği mevcut durumu, rehberlerin özellikleri, Rehberlik Mesleğinin Özellikleri, Yasal zorunluluklar, Tur Programları, Tur Çeşitleri, Tur Organizasyonları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Turist Rehberliği, Seçkin Eser, Seda Şahin, A. Celil Çakıcı, Detay Yayıncılık, 2021
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turizm ve seyahat hizmetleri alanına ilişkin temel kavram ve ilkelerle bunların nasıl faaliyet gösterdiğini kavrar |
ÖÇ02 | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki yeni gelişme ve teknolojiler görür ve bunların önemini kavrar |
ÖÇ03 | Turizm ve seyahat hizmetleri alanında yönetimsel faaliyetlerin nasıl yürütüldüğünü kavrar. |
ÖÇ04 | Genel olarak ticaret hayatı ve özellikle de ulaştırma sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Turizm ve seyahat alanındaki hukuki sorumluluklar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin turizm sektörü içindeki önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Turizm sektörünü de kapsayan hizmetler genel sektörünün kendisine özgü hassasiyetlerini öğrenir ve bu hassasiyetlere ilişkin davranış biçimlerini kavrar |
ÖÇ08 | Tur operatörlüğü ve işletilmesi hususlarının teknik ve inceliklerini kavrar. |
ÖÇ09 | Yabancı diller konusunda sektörün ihtiyaç duyduğu seviyelere ulaşmaya yönelik önemli bir fırsat yakalar. |
ÖÇ10 | Çalışma hayatında karşılaşabileceği bilgisayar paket programlarını çalıştırabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ11 | Ticari hayatta kullanılan kıymetli evrak ve defterleri tanır ve mevzuata uygun usul ve esaslara göre işleyebilir. |
ÖÇ12 | Büro düzeni ve personel yönetimi, halkla ilişkiler, gerekli yazışmaları yapabilme ve bilgi depolamaya ilişkin beceriler kazanır. |
ÖÇ13 | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. |
ÖÇ14 | Seyahat sürecinin her seviyede nasıl işlediğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rehberliğin kısa tarihi gelişimini incelemek | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye'de Profesyonel Turist Rehberliği Eğitimi ve Örgütlenmesinin incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tur çeşitleri incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Grup çeşitleri incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Turun gerçekleşmesinde görev alan elemanların görevlerinin karşılaştırarak incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rehberlerin turizm sektörü içerisindeki yerinin incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türkiye'de yaygın olarak uygulanan turların incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Büyük Türkiye turu'nun incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Orta ve Doğu Anadolu turunun incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kıyı kentleri turu ve karadeniz turunun incelenmesi, | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | GAP turunun incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | GAP turunun incelenmesi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Turun gerçekleşmesi ve yönetimi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Turun gerçekleşmesi ve yönetimi | Ders sunumu Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |