YLSAİ201 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLSAİ201
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisansüstü Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bir akademisyen gözetiminde öğrencilere uzmanlık alanı ile ilgili konularda bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

kitap ve makaleler

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir.
ÖÇ02 Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ03 Veri toplama, değerlendirme ve yayınlama aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetmeyi öğrenir.
ÖÇ04 Çalışma alanı ile ilgili bir sorunu çözmede yöntem uyarlayabilir, geliştirebilir ve sorunları çözebilir.
ÖÇ05 Çalışma alanı ile ilgili olarak elde ettiği veya derlediği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 1 Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 2 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 3 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
4 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 4 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 5 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 6 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 7 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
9 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 8 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 9 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 10 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 11 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 12 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 13 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
15 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular 14 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 10:17