Genel Bilgi
Kod | İG015 |
Ad | Hasat-Harman Sonrası Ürün İşleme Makinalarında İş Güvenliği |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı
Ürün işleme makinaları konusunda iş güvenliğini öğrenir
Dersin İçeriği
Ürünlerin temizlenmesi, sınıflandırılması, taşınması,kurutması,soğutulması ve öğütülmesinde kullanılan makinaları içerir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Ürün İşleme ve değerlendirme tekniği-Prof.Dr.Emin Güzel.Ç.Ü.Ziraat fakültesi yayınları 2-Biyolojik ürünlerin fiziksel özellikleri. Prof. Dr. mazhar Kara. İzmir Güven Kitapevi
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Çalışma ortamı ve kullanılan makinalarla ilgili standartları ögrenir |
ÖÇ04 | Ürün işleme makinalarını ve kullanım amaçlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Ürün işleme makinalarında oluşacak riskleri öğrenir ve önlem alır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamındaki sağlık ve güvenlik risklerini belirleyebilme becerisi kazanır, | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşyeri ortamında gerekli koruyucu işlemleri saptayıp, önlemler alabilme, işverenin ve çalışanların iş sağlığı ve güvenliği konusunda koordinasyonu sağlayabilme becerisi kazannır, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği alanında kuramsal, teknik, uygulama ve hukuki bilgilerini sürekli güncelleyerek kullanabilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olma ve güncel takip edebilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve beceriyle, iş güvenliği konusunda karşısına çıkan problemleri tanımlayabilme, çözümünde etkin kullanabilme ve çözüm yöntemlerini iş ortamındaki ilgili kişilerle diyalog kurarak çözebilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin mevcut sistem ve uygulamalara yenilik katabilme, araştırma yapıp değerlendirebilme becerisine sahip olur, | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel bilgi iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma ve kullanabilme becerisi kazanır, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlk yardım, olağan dışı durumlar, afetler ve yangınla mücadele ve tahliye işleri konusunda ekiple birlikte çalışır, | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalıştığı ortamda yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma, çalışanları ve çalışan temsilcilerini bilgilendirme becerisi kazanır, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Meslek hastalıkları, iş kazaları ve önlenmesi hakkında bilgi sahibi olur, | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliğinde kullanılan kişisel koruyucu donanımları öğrenir, | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel maruziyet ve ortam ölçüm tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün işleme makinalarının önemi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Kullanım alanları | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Ürün işleme makinaları ve özellikleri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Mevzuatlar | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Standartlar | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Makinelerin Sebep Olduğu Mekanik Tehlikeler | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Makinelerin Sebep Olduğu Mekanik Tehlikeler | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Makine Koruyucularının Özellikleri ve Çeşitleri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Makine Koruyucularının Özellikleri ve Çeşitleri | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Makinelerin Hareketli Parçalarından Kaynaklanan Kazaların Önlenmesi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Makinelerin Hareketli Parçalarından Kaynaklanan Kazaların Önlenmesi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Risk Seviyelerinin Belirlenmesi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Risk Seviyelerinin Belirlenmesi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Risk Analizi | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |