MTY552 Stratejik Pazarlama Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MTY552
Ad Stratejik Pazarlama Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEVHİBE OYA ÇETİK


Dersin Amacı

Pazarlama yönetiminin temel ilkelerinin öğrenilmesi ve uygulanabilir duruma gelinmesi hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği

Pazarlamanın temel unsurları, pazarlama karmasının oluşturulması ve işletmelerde stratejik yönetim anlayışının bir parçası olarak kullanılması incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama yönetiminin temel ilkelerini bilir ve uygular.
ÖÇ02 Bu konudaki yeni uygulamaları araştırabilir.
ÖÇ03 Sektörel bazda farklı uygulamaları ayırt edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi kazanma; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanma; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Yönetimi kavramı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazarlama yönetiminin temel ilkeleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Pazarlama yönetiminin temel ilkeleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Pazarlama yönetiminin temel ilkeleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Pazarlama yönetiminin temel ilkeleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Pazarlama yönetiminin temel ilkeleri. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
15 Pazarlama yönetimindeki yeni gelişmeler ve uygulamalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav