Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| MÜHENDİSLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ (YL) (TEZSİZ) | |
| Kod | MTY502 |
| Ad | Stratejik Teknoloji Yönetimi |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yöneticilerin teknoloji yönetimine stratejik açıdan bakmasının sağlanması ve metodolojik bir yaklaşımla teknoloji yönetimi becerileri elde etmesi
Dersin İçeriği
firmalarda teknolojik değişimlerin planlanması; yeni teknolojilerin analizi ve firma stratejisiyle bütünleştirilmesi; yeni teknolojilerin yeni ürün ve hizmet üretiminde uygulanması, teknolojik değişimlerin ekonomik etkilerinin öngörülmesi, teknolojik değişimlerin öngörümü ve araştırmaların planlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Analitik ve holistik bakış açısı |
| ÖÇ02 | veri toplama ve analiz becerileri |
| ÖÇ03 | rapor yazma ve sunma becerileri |
| ÖÇ04 | proje yönetimi becerileri |
| ÖÇ05 | Takım içinde uyumlu çalışmanın ve liderliğin öğrenilmesi |
| ÖÇ06 | Sorunları çözebilmek için araştırma yaparak(literatür tarama, İnternet, vb )alternatif çözümler üretebilme |
| ÖÇ07 | Herhangi bir üretim veya hizmet sektöründeki işletmenin sorunlarını, ihtiyaçlarını ve önceliklerini saptama |
| ÖÇ08 | Fizibilite yaparak en iyi çözümü sunma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olma | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi kazanma; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik yönetimi problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanma; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme | 4 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme | 4 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, tanışma temel kavramlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
| 2 | Yönetim tanımı, Yönetim fonksiyonları | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 3 | İşletme tanımı ve İşletme fonksiyonları | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
| 4 | Strateji nedir Temel kavramlar | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 5 | Strateji yönetimi ve strateji geliştirme | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
| 6 | Strateji yönetimi ve strateji geliştirme (teknikler) | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 7 | Teknoloji :Teknolojik değişim, Teknoloji yönetimi ve Küresel Rekabet | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | elden notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Teknoloji Yönetiminin Kritik Başarı Faktörleri | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 10 | Endüstri Analizi : Porter 5 güç modeli örnek uygulama | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
| 11 | İnovasyon : tanımı, çeşitleri, yaşanan sorunlar | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 12 | Rakip Analizi | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 13 | Teknolojide Değişim Yönetimi | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
| 14 | Teknoloji tahmiinleme yöntemleri | elden notlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
| 15 | Proje sunumları | proje yazım kılavuzu | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |