Genel Bilgi
Kod | PM523 |
Ad | Akdeniz Doğal Bitki Örtüsü |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ |
Dersin Amacı
Peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılabilecek yerel bitkisel materyalin tanınması ve planlama ölçeğinde bitki örtüsü verilerinin kullanılması amacıyla Türkiyenin Akdeniz iklim kuşağındaki doğal bitki örtüsünün potansiyel ve aktüel yönden incelenmesi
Dersin İçeriği
Ders; öğrencilerle karşılıklı olarak Akdeniz doğal bitki örtüsü konusunda temel kavram ve tanımların aktarılması, bu konuda gerçekleştirilmiş örnek proje ve raporların incelenmesi, tartışılması; yakın çevrede yayılan bitki topluluklarının incelenmesi, bu kapsamda bir rapor hazırlanması ve karşılıklı tartışma biçiminde uygulamalı olarak yürütülecektir.
Dersin Ön Koşulu
-
Kaynaklar
-
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akdeniz iklim tipine sahip bölgeler ve aralarındaki ilişkiler konusunda bilgi sahibi olmak . |
ÖÇ02 | Türkiyenin Akdeniz iklim kuşağındaki doğal bitki örtüsünün potansiyel ve aktüel yönden incelemek |
ÖÇ03 | Vejetasyon tiplerini ve yersel gradientlere göre değişimini anlamak |
ÖÇ04 | Akdeniz doğal bitki örtüsü üzerindeki antropo-zoojen etkileri öğrenmek |
ÖÇ05 | Doğu Akdeniz örneğinde doğal yayılış gösteren ağaç, çalı ve hakim otsu cins ve türleri tanımak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akdeniz iklim tipine sahip bölgeler ve aralarındaki ilişkiler | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiyenin Akdeniz iklim kuşağındaki doğal bitki örtüsünün potansiyel ve aktüel yönden incelenmesi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türkiyenin Akdeniz iklim kuşağında bitki örtüsü formasyonları ve yükseltiye bağlı olarak değişimi | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kıyı kumulları vejetasyonu | Arazi incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tuzlu kıyı bataklıkları vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tuzlu step vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lagün kıyıları ve geçici sulak alanların vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maki vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Frigana vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Konifer ormanları vejetasyonu | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Akdeniz doğal bitki örtüsü üzerindeki antropo-zoojen etkiler | Ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uygulama çalışması ve ödev | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Uygulama çalışması | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Ödev sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |