Genel Bilgi
Kod | YLSYS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın öğretilmesi
Dersin İçeriği
Bir danışman gözetiminde çalışarak öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Etkili Sunum Teknikleri. Sabancı Üniversitesi, Kariyer Geliştirme Programı, http://career.sabanciuniv.edu/tr/?kariyer/sunum_teknikleri.html#7 Kitap, tez, makaleler gibi ilgili yayınlar
Notlar
seminer konusuyla ilgili bilimsel makale ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır. |
ÖÇ03 | Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir. |
ÖÇ04 | Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme. |
ÖÇ05 | Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
ÖÇ06 | Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer nedir, nasıl hazırlanır | Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır | makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Bilimsel etik ve intihal nedir | Üniversite ve Enstitü Etik kurallarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Farklı Tezlerin analizleri | tez çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Farklı makale analizleri | makale çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Farklı bilimsel çalışma sunumlarının incelenmesi | seminer araştırması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | seminer konularının belirlenmesi | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Seminer taslaklarının hazırlanması | öğrenci ve seminer konularının eşleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Sunum öncesi konuların incelenmesi ve araştırılması | sunum öncesi literatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Hazırlık aşamasındaki yazım, içerik ve dizayn çalışmaları | seminer sunum kuralları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
12 | her bir öğrenci için sunum öncesi görüşme | öğrenci çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | öğrenci görüşmeleri | grup çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Öğrenci sunumları | sunumların dinlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Öğrenci sunumlarının devamı | sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 8 | 10 | 80 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |