KON470 Mesleki Uygulama

30 AKTS - 0-40 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 20 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KON470
Ad Mesleki Uygulama
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-40 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 30 AKTS
Yerel Kredi 20 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür İşyeri Eğitimi (7+1,3+1 vb.)
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZAFER BUZCU


Dersin Amacı

Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu ders kapsamında "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

iş başı eğitim

Notlar

iş başı eğitim


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrencileri iş hayatına hazırlamak
ÖÇ02 İş hayatı koşullarının öğrenilmesinin sağlanması
ÖÇ03 Öğrencilerin erken deneyim kazanmalarına yardımcı olmak
ÖÇ04 Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir.
ÖÇ05 Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi (1) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi (2) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi (3) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi (4) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (1) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (2) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (3) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak Teorik bilgilerin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
9 Çalışılan departmanın Günlük Rutinlerini Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (1) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Çalışılan departmanın Günlük Rutinlerini Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (2) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Çalışılan departmanın Günlük Rutinlerini Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (3) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak (2) Teorik bilgilerin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Çalışılan departmanın Günlük Rutinlerini Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak (4) Teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek (1) teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Rol Oynama
15 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek (2) teori bilgilerinin tekrar edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 40 560
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 760
Toplam İş Yükü / 25 (s) 30,40
AKTS 30 AKTS