YLSAİT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLSAİT702
Ad Tez Çalışması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Akademik danışman gözetiminde, öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.

Dersin İçeriği

Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar

Dersin Ön Koşulu

Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir.

Kaynaklar

Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)

Notlar

Tez çalışması ile ilgili yayınlar (kitap ve makaleler)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çalışma alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilir ve kullanabilir.
ÖÇ02 Alanı ile ilgili bilgiye ulaşmayı öğrenir.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili veri toplayabilir ve değerlendirebilir.
ÖÇ04 Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir.
ÖÇ05 Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
2 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri toplaması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
3 Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili bilgileri derlemesi Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
4 Bilimsel bir araştırma yapması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 Bilimsel uygulama yapması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 Veri toplaması Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 Verileri değerlendirmesi Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Yüksek lisans ara rapor sunumu Rapora hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 İstatistiksel analizler Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 Elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Tez yazım hazırlığı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Tez yazımı Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 Tez sunumu hazırlığı Tez hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 Tez sunumu Tez sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
15 Tez yazımını tamamlama Tez hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Tez savunması Tez savunmasına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Tez tamamlama Tez bitimine hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 24 336
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 04:07