CKZ406 Proses Kontrol

7 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CKZ406
Ad Proses Kontrol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU ERÜNAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MUSTAFA DÜNDAR APUCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile proses kontrol sistemlerinin kullanımı ve tasarımının öğretilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste proses kontrol sistemleri ve uygulamaları anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Modelleme ve Simülasyon

Kaynaklar

1- Dale E. Seborg, Thomas F. Edgar, Proses Dinamiği ve Kontrolü, Nobel Yayınevi

Notlar

2- (İngilizce) Coughanowr, D.R., Process Systems Analysis and Control, McGraw Hill, NY


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Analitik düşünme becerisi kazanır
ÖÇ02 Matematik kavramlarının önemini açıklar
ÖÇ03 Bir problemi modelleyebilme becerisi kazanır
ÖÇ04 Matematiksel denklemler yardımıyla güncel mühendislik problemlerini analiz eder
ÖÇ05 Modellenmiş bir problemi analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kimya ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, cevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi is hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalılık
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
2 Laplace Dönüşümleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Linerizasyon ve Transfer Fonksiyonları Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Birinci Derece Sistemlerin Tepkisi Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Seri Haldeki Birinci Derece Sistemlerin Tepkisi Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 İkinci Derece Sistemlerin Tepkisi ve Transportasyon gecikmesi Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Kapalı-hat Kontrol Sistemleri ve Dönüşüm Fonksiyonları Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Basit kontrol sistemlerinin Transient Tepkisi Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Stabilite Analizleri Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Frekans Tepki Metotları Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Bode Diagramları Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Kontrol Sistem Tasarımı-I Ders notu ve Ders Kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Kontrol Sistem Tasarımı-II Çeşitli kaynaklardan araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Proje Çeşitli kaynaklardan araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 177
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,08
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:50