Genel Bilgi
Kod | SY542 |
Ad | Balık Virolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARGUN AKİF ÖZAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı yetiştiriciliği yapılan balıklarda görülen viral hastalıkların, etkenleri, teşhisi, semptomları ve.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrenciye kültürü yapılan balık türlerinde yüksek oranda ölüme neden olan viral hastalıklar anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Woo, P. T. K. & Bruno, D. W. 2011. Fish Diseases And Disorders. Volume 3: Viral, Bacterial And Fungal Infections. II. Edition. CABI Publications.
Notlar
Fish Viruses and Fish Viral Diseases, Cornell University Publications, USA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yetiştiriciliği yapılan balıklarda görülen viral hastalıkları tanıyabilir. |
ÖÇ02 | Balıkların viral hastalıklarının teşhis yöntemleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Viral enfeksiyonların semptomlarını öğrenerek diğer balık hastalıklarının semptomlarından ayırt edebilir. |
ÖÇ04 | Viral hastalıklara karşı alınabilecek profilaksi yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Viral enfeksiyonlara bağlı ölüm oranlarını hesaplar ve ilgili raporları doldurur. |
ÖÇ06 | İhbarı zorunlu viral hastalıklarda izlenmesi gereken yasal zorunlulukları bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Virus tanımı ve sistematiği | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Virusların genel özellikleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Virusların izolasyonu | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Balıklarda görülen virüs tipleri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Balıklarda görülen viral hastalıklar ve etkileri | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Enfeksiyöz pankreatik necrosis virüs (IPNV) | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Enfeksiyöz Hematopoietik Necrozis (IHNV) | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Viral Hemaorajik Septisemi (VHS) | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Limfosistis | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Viral Ensefalopati, Retinopati - Viral Sinir Nekrozu (VER ve VNN) | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Viral Eritrositik Hastalıklar (VEN) | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Viral hastalıklara karşı alınabilecek önlemler I. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Viral hastalıklara karşı alınabilecek önlemler II. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Viral hastalıklara karşı alınabilecek önlemler III. bölüm | Verilen kaynaklardan hazırlanılarak gelinecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |