Genel Bilgi
Kod | SY514 |
Ad | Akvaryum Sistemleri ve Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, akvaryum sistemleri ve donanımları, re-sirkule sistemler ve onların yönetimi, akvaryum sistemlerinde su kalitesi ve kontrolü konularında öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Akvaryum sistemlerinin çeşitleri, tanıtımı, kurulması, dizaynı ve mekanizasyonu; akvaryum malzemeleri, tanıtımı ve kullanılması; akvakültürde resirküle sistemler, filtrasyon ve çeşitleri; akvaryum sistemlerinde çevre koşulları; su kalitesi ve kontrolü.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
deniz akvaryumları: sistem ve omurgasızlar;Deniz Akvaryumu El Kitabı: Yeni Başlayandan Yetiştiriciye
Notlar
akvaryum sahibinin el kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | su canlıları için kullanılan yetiştiricilik sistemlerini tanır sıralar; sistem çeşidine göre uygun akvaryum , sistem ve ekipmanlarını seçer ve de uygulamalarını sıralayarak açıklayabilir |
ÖÇ02 | Su ürünleri yetiştiriciliği için oldukça elverişli ve kontrollü olarak kabul edilen ve en son teknolojilerin kullanıldığı resirküle sistemleri ve biyolojik filtreleri kurar ve yönetir. |
ÖÇ03 | Bir deneme akvaryumu için gerekli olan bütün ekipmanların isimlerini, gerekçelerini ve kullanım amaçlarını sıralayarak akvaryumu kurar ve denemenin uygun bir şekilde yürümesi için gerekli olan bilgileri uygular. |
ÖÇ04 | akvaryumlarda kullanılacak olan suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir ve kontrolünün ve de devamlılığının sağlanması için gerekli kontrolleri neler olduğunu bilir ve uygular. |
ÖÇ05 | Havuz, tank, fiberglas, cam, kafes sistemlerinin bütün dinamiklerini kavrar ve özelliklerine göre gerekli olan biyolojik üretim için gübreleme protokollerini bilir ve uygular. |
ÖÇ06 | yetiştiricilik sistemlerin de karşı karşı kalabilecekleri hastalık etmenlerinin neler olabileceği ve bunların tespitinin nasıl yapılacağını bilir ve hastalıklarda kullanılabilecek olan tedavi yöntemlerini seçip uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği konusunda özet bir bilgi verilmesi. | Öğrenci ders notu ile gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konuyla ilgili genel tanım ve kavramlar. | Ders notu okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | akvaryum sistemlerinın çeşitleri ve unsurları. | Ders notu ve önerilen kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | akvaryum sistemlerinin kurulması ve dizaynı. | Ders notu ve önerilen kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Cam akvaryum yapımı. | Ders notu ve önerilen kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | havalandırma ve filtrasyon sistemlerinin kurulması. | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
7 | re-sirküle sistemler | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Re- sirküle sistemler ve yönetimi. | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Biyolojik filtrelerin kurulması | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Biyolojk filtrelerin yönetimi. | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | Dezenfeksiyon yöntemleri. | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Akvaryum sistemlerinde su kalitesi ve yönetimi. | Kaynak taraması ve ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | Ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Ev ödevlerinin tartışılması. | Ev ödevi hazırlığı. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |