Genel Bilgi
Kod | SY512 |
Ad | Modern Yetiştiricilik Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri Yetiştiricilik sektöründe kullanılan yeni ve modern ekipman ve makinalrın tanımı ve kullanımı üzerinde bilgiler vermek
Dersin İçeriği
Su ürünleri Yetiştiricilik sektöründe kullanılan yeni ve modern ekipman ve makinalrın tanımı ve kullanımı üzerinde bilgiler vardır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları ve Su Ürünlerinde Mekanizayon kitabı
Notlar
dergiler ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yetiştiricilik konusunda yeni yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi edinimi |
ÖÇ02 | Yetiştiricilikte kullanılan balık sayma ve boylama ekipmanlarının tasarımlarını ve yararlarını öğrenmek |
ÖÇ03 | Modern yetiştiricilikte kullanılan kafeslerin izayn ve kullanımını öğrenmek |
ÖÇ04 | Balık yemleme makinalarının kullanımı hakkında bilgi edinmek |
ÖÇ05 | Resirküle sistemlerin çalışma prensipleri öğrenilir |
ÖÇ06 | Resirküle sistemlerin dizaynı öğrenilir |
ÖÇ07 | Akuaponik sistemler tanıtılır |
ÖÇ08 | Yetiştiricilik sistemlerinin kendi arasında karşılaştırmalarının yapılması ve avantajlarının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetiştiricilik sistemleri hakkında genel bilgiler verilir | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Geleneksel yetiştiricilik sistemleri ile yapılan eksikler ve yetersizliklerin tartışılması | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Global su ürünleri üretim darboğazları ve ekolojik sorunlar. | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yetiştiricilikte Kontrol mekanizması ve Kontrollü yetiştiricilik sistemlerine giriş | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Resirküle sistemlerin unsurları ve çalışma prensibi | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Akuafonik sistemlerin tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Modern kafes sistemlerinin tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Modern yetiştiricilik ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sayma ve boylama ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Filtre mekanizasyonu ve ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Soğutma ve ısıtma ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Besleme ve yemleme ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Alternatif Enerji kaynakları ve kullanımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hasat ekipmanları ve modern güvenlik ekipmanlarının tanıtımı | Konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan yararlanarak notlar hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |