Genel Bilgi
Kod | SY0024 |
Ad | Balık Beslemede Vitamin ve Mineraller |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Asuman YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Balık beslenmesinde özellikle larval ve yavru boydaki balıkların formüle yemlerinde minerallerin ve vitaminlerin önemi giderek artmaktadır. Balık beslenmesinde kullanılan farklı vitamin ve minerallerin balıkların büyüme, sağlık ve hayatta kalmadaki rollerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Balık beslenmesinde kullanılan farklı vitaminlerin ve minerallerin incelenmesi. Balık beslemedeki yeri ve öneminin öğrenilmesi. Yağda ve suda çözünen vitaminlerin balık beslemede kullanımı. Mikro-Mikro minerallerin tanımı ve özellikleri. Mikro- Makro mineraller arasındaki farklılıkların öğrenilmesi. Balık yemlerinde vitamin ve mineral kaynakları. İnorganik mineraller, Balık yemlerinde minerallerin hazırlanması Balık beslemede vitamin ve mineral eksikliklerinde karşılaşılan problemler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fish Nutrition
Notlar
Konu ile ilgili güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık beslenmesinde kullanılan farklı vitamin ve minerallerin balık besleme açısından önemi öğrenir |
ÖÇ02 | Deniz balıklarının ve tatlı su balıklarının vitamin ihtiyaçlarının bilir |
ÖÇ03 | Balık beslenmesinde optimum mineral miktarları nelerdir? sorusuna cevap verir. |
ÖÇ04 | sucul türler arasındaki mineral-vitamin gereksinim farklarını bilir |
ÖÇ05 | Balık beslemede vitamin ve mineral eksikliklerinde karşılaşılan problemler ve balık sağlığını etkileyen unsurları bilir |
ÖÇ06 | Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
ÖÇ07 | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vitaminlerin tanımı ve özellikleri | Makale taraması yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Deniz balıklarının Vitamin ihtiyaçları | Makale taraması yapılarak ön hazırlık yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tatlısu balıklarının vitamin ihtiyaçları | Makale taraması yapılarak ön | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Balık beslenmesinde vitaminler | Makale taraması yapılarak ön | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yağda ve suda çözünen vitaminlerin balık beslemede kullanımı | Biyokimya kitaplarından konu ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mikro-minerallerin tanımı ve özellikleri | Biyokimya kitaplarından konu ile ilgili ön hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Makro-minerallerin tanımı ve özellikleri | Biyokimya kitaplarından konu ile ilgili ön hazırlık yapılması ve Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Deniz balıklarının mineral ihtiyaçları | Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tatlısu balıklarının mineral ihtiyaçları | Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Organik mineraller | Makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Balık beslenmesinde optimum mineral miktarları | Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnorganik mineraller | Biyokimya kitaplarından konu ile ilgili ön hazırlık yapılması ve Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Balık yemlerinde minerallerin hazırlanması | Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Balık beslemede vitamin ve mineral eksikliklerinde karşılaşılan problemler | Balık besleme kitabından ön çalışma yapılmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |