Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | SY0013 |
Ad | Balık Hastalıklarında Kemoterapötiklere Alternatif Katkı Maddeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
- Alternatif katkı maddelerinin özellikleri, kullanım amaçları, olumsuz ve olumlu yan etkilerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
-tedavi amaçlı kullanılan kemoterapötiklere alternatşf olarak kullanılabilecek olan doğal veya sentetik maddelerin kullanılabilirliği, bunların nasıl etkilere sahip olduğu, şu an kullanılan katkı maddelerinin olumlu ve olumsuz özellikleri, yeni akademik perspektif ile yeni ürünlerin neler olabileceği
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
özgün makaleler
Notlar
akademik araştırma makaleleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | yem katkı maddelerini sıralar |
ÖÇ02 | yem katkı maddelerinin hangi amaç ile kulanıldığını açıklar |
ÖÇ03 | yeni alternatif katkı maddesi olabilecek maddelerin özelliklerini sıralar |
ÖÇ04 | katkı maddeleri ile kullanılabilecek farklı maddeleri sıralar |
ÖÇ05 | diğer yem ham maddeler ile kullanılabilecek katkı maddelerinin etkileşimlerini açıklar |
ÖÇ06 | yem ham maddelerini ve özelliklerini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak analiz eder. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri listeler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | yem ve içeriği | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | katkı maddesi nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | alternatif katkı maddesi nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | alternatif katkı madde nelerdir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | alternatif katkı maddelerinin özellikleri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | alternatif katkı maddelerinde bulunması gereken özellikler | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | maddelerinde bulunmaması gereken özellikler | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | katkı maddelerinin yem yağ ile etkileşimi | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | katkı maddelerinin protein ile etkileşimi | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | katkı maddelerinin sindirim üzerine etkileri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
12 | katkı maddelerinin emilim üzerine etkileri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | katkı maddelerinin immün sistem üzerine etkileri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | katkı maddelerinin bakteriyel flora üzerine etkileri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | katkı maddelerinin balık hastalıkları önlenmesinde kullanımı | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |