Genel Bilgi
Kod | BTE0033 |
Ad | Genomics In Health Sciences |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ATIL BİŞGİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencilere moleküler genetik yöntemlerde biyoinformatik uygulamaları konusunda deneyim kazandırmak
Dersin İçeriği
Bu ders ile öğrencilere DNA, RNA ve proteinde meydana gelebilecek tüm genetik değişimlerin analizlerinin yapılabilmesi ve protein yapısının genel işleyiş üzerindeki önemini kavramalarını adına beceri kazandırmak amaçlanmıştır. Bunun kapsamda, öğrencilerin temel biyoinformatik bilgisine sahip olmaları ile veri tabanı ve biyoinformatik analiz araçlarını kullanabilmelerini sağlamak hedeflenmiştir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genetiğin sağlık alanında kullanımı ile ilgili makaleler.
Notlar
Genetiğin sağlık alanında kullanımı ile ilgili makale ve kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genomik hakkında genel bilgi sahibi olmak |
ÖÇ02 | Genomik kullanım alanları hakkında fikir edinmek |
ÖÇ03 | Genomiks ile biyoinformatik arasındaki ilişkiyi kavramak |
ÖÇ04 | Biyoinformatik yazılımları ve veri bankalarını tanımak |
ÖÇ05 | In siliko analiz araçlarını öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genomikse giriş | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genomik ve Uygulama Alanları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Klinikte uygulanan moleküler genetik yöntemler hakkında temel bilgiler | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genomik DNA ekstraksiyonu | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | DNA dizi analizi deney aşamaları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | DNA dizi analizi değerlendirilmesi | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yeni Yeni Nesil Dizileme (YND) | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yeni nesil dizilemenin biyoinformatik uygulamaları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Biyoinformatik uygulama 1 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Biyoinformatik uygulama 2 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Varyant analizlinde analiz araçları, veritabanları ve biyoinformatik kılavuzları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Varyant analizlinde analiz araçları, veritabanları ve biyoinformatik kılavuzları-1 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ödev (Genomiks) | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ödev (Veri Tabanları) | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektedir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |