Genel Bilgi
Kod | SY505 |
Ad | Principles of Aquaculture |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN KUMLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı bazı temel prensipler üzerine yoğunlaşarak öğrencilerin bazı konularda uzmanlaşırken akvakültürde resmin tamamını görmeye devam etmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; akvakültürün önemi, güncel durumu, su kaynakları, yetiştiricilik sistemleri, su dezenfeksiyon ve sterilizasyon teknikleri, havuz tipleri, kafesler, diğer yetiştiricilik teknikleri, biyofiltreler, havalandırma teknikleri, besin maddeleri, su kalite parametreleri ve su kalite yönetimi, besleme, yemleme stratejileri, enerji ve büyüme, yemleme oranları, gübreleme ve primer prodüktivite, üremenin uyarılma yöntemleri gibi akvakültürde bazı temel konulara eğilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Principles of Aquaculture
Notlar
Fundamentals of Aquaculture
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel akvakültür uygulamaları hakkında bilgilidir |
ÖÇ02 | Yaygın olarak kullanılan akvakültür sistemlerini bilir |
ÖÇ03 | Akvakültür yapılan su kaynaklarının ne olduklarının farkındadır |
ÖÇ04 | Su dezenfeksiyon ve sterilizaston teknikleri hakkında güncel bilgilere sahiptir |
ÖÇ05 | Havuzlarda yetiştiricilik tekniklerini bilir |
ÖÇ06 | Kafeslerde yetiştiricilik tekniklerini bilir |
ÖÇ07 | Diğer yetiştiricilik sistemlerinin farkındadır |
ÖÇ08 | Gübrelemenin amaçlarını ve yöntemlerini bilir |
ÖÇ09 | Su kalite parametreleri ve su yönetimini anlar ve yorumlayabilir |
ÖÇ10 | Beslemenin temel prensiblerinin farkındalığına sahiptir |
ÖÇ11 | Yemler ve yemleme stratejilerinin önemini kavramıştır |
ÖÇ12 | Üreme ve üremenin uyarılması tekniklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akvakültürün Önemi ve Durumu | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Yetiştiricilik Sistemleri | Sunum ve Tartışma | Yöntem Seçilmemiş |
3 | Su Kaynakları | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Su Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon Sistemleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Havuzlarda Yetiştiricilik | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kafeslerde Yetiştiricilik | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Diğer Yetiştiricilik Sistemleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Biyofiltreler ve Nitrifikasyon | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Su Kalite Parametreleri ve Su Yönetimi | Sunum ve Tartışma | Yöntem Seçilmemiş |
11 | Besinler ve Gübreleme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Enerji ve Büyüme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Besleme | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yemler ve Yemleme Stratejileri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Üreme ve Üremenin Uyarılması | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |