SY031 Temel Moleküler Biyoloji Teknikleri

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SY031
Ad Temel Moleküler Biyoloji Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Serdar KİLERCİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Serdar KİLERCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı bilim alanlarında tanılama, sebep-sonuç ilişkisi kurma, mekanizmaları anlama gibi çeşitli amaçlar için kullanılan moleküler biyoloji tekniklerine özgü teorik bilgilerin aktarılması ve uygulamalı olarak gösterilmesi.

Dersin İçeriği

Canlıları meydana getiren biyomoleküllerin yapı ve işlevleri sucul canlılar özelinde işlenmesi. DNA, RNA, gen, kromozom, hücre vb. tanımlanması. DNA’dan DNA’ya ve DNA’dan RNA’ya bilgi aktarımı, nükleotit dili, aminoasit dili gibi oluşum süreçlerinin işlenmesi. RNA, DNA izolasyonları, cDNA sentezi, hedef bölge çoğaltılması ve gen ekspresyonu gibi uygulamaların gerçekleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Turner, P. C., McLeman A. G., Bates, A. D., White M. R. H. (2004). Moleküler Biyoloji Önemli Notlar. Nobel Yayın Dağıtım. 2. baskı, 346 syf. Yıldırım, A., Bardakçı, F., Karataş, M., Tanyolaç, B. (2010). Moleküler Biyoloji. Nobel Yayın Dağıtım. 2. baskı,685 syf.

Notlar

Notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Moleküler biyoloji, gen, dna, rna gibi temel kavramlara hakim olur
ÖÇ02 Bu alanda kullanılan temel uygulama tekniklerini öğrenir
ÖÇ03 Laboratuvarda dikkat edilecekleri ve çalışma düzenini öğrenir ayrıca ilgili laboratuvar ekipman ve cihazlarının kullanımını öğrenir,
ÖÇ04 Temel düzeyde araştırma yapabilecek seviyeye gelir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biyomoleküller, Kimyasal bağlar Ders ile ilgili not ve kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
2 Biyomolekül sınıflandırmaları (Nükleotitler, aminoasitler, yağ asitleri, karbonhidratlar) Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Hücreden organizmaya geçiş Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
4 Nükleik asitler ve özellikleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
5 Gen ve genom Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
6 Transkripsiyon regülasyonu Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
7 Proteinlerin yapı ve işlevleri Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Laboratuvar uygulamasına hazırlık Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesine hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
10 Laboratuvar uygulaması 1 Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
11 Laboratuvar uygulaması 2 Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
12 Laboratuvar uygulaması 3 Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar
13 Ödev paylaşımı ve hazırlığı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Laboratuvar uygulaması 4 Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 4 Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
15 Laboratuvar uygulaması 5 Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 21 21
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:36