Genel Bilgi
Kod | SY031 |
Ad | Temel Moleküler Biyoloji Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Serdar KİLERCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Serdar KİLERCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı bilim alanlarında tanılama, sebep-sonuç ilişkisi kurma, mekanizmaları anlama gibi çeşitli amaçlar için kullanılan moleküler biyoloji tekniklerine özgü teorik bilgilerin aktarılması ve uygulamalı olarak gösterilmesi.
Dersin İçeriği
Canlıları meydana getiren biyomoleküllerin yapı ve işlevleri sucul canlılar özelinde işlenmesi. DNA, RNA, gen, kromozom, hücre vb. tanımlanması. DNA’dan DNA’ya ve DNA’dan RNA’ya bilgi aktarımı, nükleotit dili, aminoasit dili gibi oluşum süreçlerinin işlenmesi. RNA, DNA izolasyonları, cDNA sentezi, hedef bölge çoğaltılması ve gen ekspresyonu gibi uygulamaların gerçekleştirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Turner, P. C., McLeman A. G., Bates, A. D., White M. R. H. (2004). Moleküler Biyoloji Önemli Notlar. Nobel Yayın Dağıtım. 2. baskı, 346 syf. Yıldırım, A., Bardakçı, F., Karataş, M., Tanyolaç, B. (2010). Moleküler Biyoloji. Nobel Yayın Dağıtım. 2. baskı,685 syf.
Notlar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler biyoloji, gen, dna, rna gibi temel kavramlara hakim olur |
ÖÇ02 | Bu alanda kullanılan temel uygulama tekniklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Laboratuvarda dikkat edilecekleri ve çalışma düzenini öğrenir ayrıca ilgili laboratuvar ekipman ve cihazlarının kullanımını öğrenir, |
ÖÇ04 | Temel düzeyde araştırma yapabilecek seviyeye gelir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomoleküller, Kimyasal bağlar | Ders ile ilgili not ve kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
2 | Biyomolekül sınıflandırmaları (Nükleotitler, aminoasitler, yağ asitleri, karbonhidratlar) | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Hücreden organizmaya geçiş | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
4 | Nükleik asitler ve özellikleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
5 | Gen ve genom | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Transkripsiyon regülasyonu | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Proteinlerin yapı ve işlevleri | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Laboratuvar uygulamasına hazırlık | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesine hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Laboratuvar uygulaması 1 | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Laboratuvar uygulaması 2 | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Laboratuvar uygulaması 3 | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Ödev paylaşımı ve hazırlığı | Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Laboratuvar uygulaması 4 | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 4 | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
15 | Laboratuvar uygulaması 5 | Edinilen bilginin uygulamaya dönüştürülmesi 5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 21 | 21 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |