YLSAİS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLSAİS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr.Gör.Dr. Yılmaz UÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYGÜL KÜÇÜKGÜLMEZ YANDIM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CANER ENVER ÖZYURT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMEN YANAR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YEŞİM ÖZOĞUL (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi ile ilgili bilgileri araştırma, derleme, rapor formuna getirme, sunum hazırlamanın öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bir danışman gözetiminde çalışarak öğrenci tarafından belirlenen spesifik bir konunun araştırılması, sentezlenmesi ve analiz edilme sürecini kapsar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Etkili Sunum Teknikleri. Sabancı Üniversitesi, Kariyer Geliştirme Programı, http://career.sabanciuniv.edu/tr/?kariyer/sunum_teknikleri.html#7 Kitap, tez, makaleler gibi ilgili yayınlar

Notlar

SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Etkili Sunum Teknikleri. Sabancı Üniversitesi, Kariyer Geliştirme Programı, http://career.sabanciuniv.edu/tr/?kariyer/sunum_teknikleri.html#7 Kitap, tez, makaleler gibi ilgili yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek bilgiye ulaşmayı öğrenir.
ÖÇ02 Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırma, düzenleme, sunum sürecinde etkili kullanır.
ÖÇ03 Elde ettiği sonuçları yazabilir, derleyebilir ve sunabilir.
ÖÇ04 Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilmeyi öğrenme.
ÖÇ05 Sunum hazırlama sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.
ÖÇ06 Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer nedir, nasıl hazırlanır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Belirlenen seminer konusunda kaynak nasıl taranır ve kullanılır Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilimsel etik ve intihal nedir Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Seminer konularının belirlenmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Seminer konularının belirlenmesi ve kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Kaynak taraması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Kaynakların toplanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ara Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Literatürün değerlendirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Derleme Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Derleme sonuçlarının analiz edilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Seminer taslaklarının hazırlanması Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Sunum oluşturma Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumları Konu ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınav Hazırlığı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 03:29