Genel Bilgi
Birim | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK YÜKSEKOKULU |
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ PR. | |
Kod | KON241 |
Ad | Animasyona Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZAFER BUZCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte iş gücüne olan ihtiyaç azalmış ve bunun sonucunda boş zaman kavramı ortaya çıkmıştır. Sanayinin gelişmesiyle birlikte ülkelerin milli gelirlerindeki artışın sonucunda kişiler; kültür, spor, eğlence ve turizm gibi boş zaman faaliyetleri içersinde harcadıkları zamanı gün geçtikçe arttırmışlardır. Günümüz yaşantısının vazgeçilmezlerinden birisi haline gelen turizm, insanlar için önemli bir dinlence ve eğlence kültürü oluşturmuştur. Rekreatif animasyon etkinlikleri özellikle kıyı otellerinde turistlerin eğlence ihtiyaçlarını karşılayan önemli bir araç olarak görülmektedir. Konaklama işletmeleri rekreatif animasyon etkinlikleri aracılığıyla hem var olan müşteri potansiyellerini korumak hem de yeni müşteriler kazanmayı hedeflemektedirler. Ayrıca rekabetin her geçen gün artması konaklama işletmeleri açısından rekreatif animasyon etkinliklerinin önemini daha da belirginleştirmiştir. Bu gerçeklerden hareketle dersin amacı animasyon hizmetleri hakkında geniş bir yelpazede bakış açısı kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Boş zaman ve animasyon kavramları, özellikleri, fonksiyonları, animasyon ve turizm ilişkisi, animasyon sisteminin işleyişi, animasyon eğitimi, Dünyada ve Türkiye’de animasyon
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
HACIOĞLU, Necdet ve Diğerleri. Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayıncılık Ankara, 2003. SAĞCAN, Mustafa. Rekreasyon ve Turizm, Cumhuriyet Basımevi, İzmir, 1986. HAZAR, Atilla. Rekreasyon ve Animasyon, Detay Yayıncılık Ankara, 2003.
Notlar
Hazar,A. (2022).Rekreasyon ve Animasyon. Detay Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Animasyon hizmetlerinin yönetimi, planlaması, organizasyonu hakkında geniş bir bakış açısı kazandırmaktır. |
ÖÇ02 | Animasyon Kavramı, Animasyon Hizmetlerinin Genel Özellikleri, Animasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Animasyonun Hizmetlerinin Fonksiyonlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Animasyon Sisteminin İşleyişi konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Animasyon ve Turizm İlişkisi, Turistik Animasyonun Rolü ve Geliştirilmesi konusunu öğrenir. |
ÖÇ06 | Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi konusunda bakış açısına sahip olur. |
ÖÇ07 | Animasyon ve Oyun İlişkisi konusunda bakış açısına sahip olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmeciliğin temel kavramları ile işletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş alanını kapsayan temel hukuki, toplumsal ve ahlaki kuralları ve ilgili mevzuatı açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konaklama işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sayısal ve istatistiki bilgileri araştırma, düşünme, analiz etme, sebep-sonuç ilişkilerini kurma, karar verme ve strateji kurmada kullanabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yenilik ve değişimleri takip ederek becerilerini günceller. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana yönelik proje ve işleri kalite süreçleri çerçevesinde yürütebilir, bağımsız ve bir ekip ile uyum içinde çalışabilme becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otel işletmeciliği, seyahat işletmeciliği ve diğer turistik işletme türleri ile ilgili olarak karşılaşılabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda, diğer ülkelerdeki, yabancı kaynaklardaki iyi örnekleri de incelemek suretiyle, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir turizm işletmesinin belli bir alanında uzmanlaşmış olmakla birlikte işletmenin diğer bölümlerine destek olmaya ve ani gelişen durumlara uyum sağlamaya yönelik becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı özellikteki ve yabancı dillerdeki kaynaklardan bilgi elde edebilir, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dillerde yazılı ve sözlü olarak doğru ve etkili iletişim kurabilir, alanla ilgili bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık, güvenlik, kalite ve risk değerlendirmesi yapar; yasalar, meslek şartları, etik, temel kişi hak ve hürriyeti, özel hayatın gizliliği, sosyal sorumluluk ve çevrenin korunmasına yönelik tedbirler alarak çalışır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki esnek talep koşullarına bağlı konjonktürel dalgalanma ile baş edebilecek düzeyde ulusal ve uluslararası dış çevresel ve sektörel şartları takip eder, bir turizm işletmesini iç ve dış çevresi ile analiz edecek araçları kullanır, bulguları değerlendirir ve karar verir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemlerini tanır, alanı ile ilgili temel bilgi teknolojileri ve yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizm işletmeciliği alanındaki yerli ve yabancı kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Turizmin sosyo-ekonomik yapısını ve bu yapı kapsamında ülke ve dünya açısından önemini kavrar ve turizm ve hizmet sektörünün diğer alanlarında kurulacak yeni bir işletmenin yatırım aşamasıyla ilgili tasarımı yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Boş Zamanla İlgili Temel Kavramlar ve Boş Zamanın Fonksiyonları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Animasyon Kavramı, Animasyon Hizmetlerinin Genel Özellikleri, Animasyon Faaliyetlerinin Sınıflandırılması | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Animasyonun Hizmetlerinin Fonksiyonları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Animasyon Hizmetlerinin Yönetimi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Animasyon ve Turizm İlişkisi, Turistik Animasyonun Rolü ve Geliştirilmesi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Animasyon Eğitimi, Animasyon Personelinde Bulunması Gereken Özellikler | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Rekreaatif Animasyon Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Boş Zaman ve Animasyon Pazarlaması | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Rekreaatif Animasyon Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Animasyonda Liderlik ve Karar Verme | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Animasyon ve Oyun İlişkisi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Animasyonun Dünya Boyutunun İncelenmesi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Animasyonun Türkiye Boyutunun İncelenmesi | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konu tekrarları | web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |