Tarım Ekonomisi

Doktora Programı - Fen Bilimleri Enstitüsü

Program Öğrenme Çıktıları ile Dersler Arasındaki İlişkiler

Ders PÖÇ01 PÖÇ02 PÖÇ03 PÖÇ04 PÖÇ05 PÖÇ06 PÖÇ07 PÖÇ08 PÖÇ09 PÖÇ10 PÖÇ11 PÖÇ12 PÖÇ13
TE0011 Tarım ve Gıda Ürünlerinde Satış Yönetimi (Seçmeli) 3 5 4 4
TE002 Arazi Ekonomisi (Seçmeli) 2 3 3 2 3 3 3 2 2 3
TE0020 Gıda Tüketim Modelleri (Seçmeli) 5 3 5 5
TE0022 Tarım ve Gıda Ürünleri Dış Ticaret İşlemleri (Seçmeli) 4 3 4 4 4
TE005 Gıda Ürünlerinde Tüketici Davranışları (Seçmeli) 3 3 4 4 4 4
TE009 Tarımda Üretim Sistemleri Dinamiği (Seçmeli) 5 3 5 5 5
TE016 Türkiye'de Toprak Koruma ve Arazi kullanım Mevzuatı ve Uygulamaları (Seçmeli) 2 3 3 3 4 4 4 4
TE506 Ekonomik Kalkınma ve Tarım (Seçmeli) 4 2 2 1 2 2 2 2 1
TE515 Tarımsal Pazarlama Araştırmaları (Seçmeli) 3 3 2 4 4
TE534 Doğal Kaynaklar Ekonomisi (Seçmeli) 2 2 3 4
TE536 Çevre Ekonomisi ve Politikaları (Seçmeli) 4 2 2 2
TE543 Tarımsal Yayım Çalışmalarında Program Planlama (Seçmeli) 1 2 4
TE552 Kırsal Alanlarda Yeniliklerin Yayılması ve Benimsenmesi (Seçmeli) 2 3 4
TE554 Uygulamalı Tarımsal Değer Biçme Yöntemleri (Seçmeli) 5 5 5 1 2 2 1 1 1 5 5
TE555 Kırsal Kalkınma ve Toplumsal Cinsiyet (Seçmeli) 2 3 4 3 4 4
BYETE3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (Zorunlu) 3 3 5 3
BYETE4 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (Zorunlu) 3 3 5 3
DTE801 Uzmanlık Alan Dersi (Zorunlu) 5 5 3 4 2 4
DTE802 Uzmanlık Alan Dersi (Zorunlu) 4 3 2 2 4 2
DTES801 Seminer (Zorunlu) 3 1 3 2 2 2 1 2 1
DTES802 Seminer (Zorunlu) 3 1 3 2 2 2 1 2 1
DTET801 Tez Çalışması (Zorunlu) 5 2 3 3 4 4 4 3 4 5
DTET802 Tez Çalışması (Zorunlu) 5 3 4 2 4 3 2 3


Program Öğrenme Çıktıları

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme