DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sürdürülebilir Enerji ve Cevre | ÇM 009 | 1 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Binnaz Zeynep ZAİMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek. Sürdürülebilir çevre bağlamında yaşam boyu öğrenim prosesini başlatmak. Bir yandan dünyanın kaynaklarını korurken diğer yandan enerji ile alakalı faydaları uygulamaya koymak. Farklı teknoloji ve politikaların güçlü ve zayıf yönlerini tartışmak. Sürdürülebilirlik modellerini kısıtları göz önünde bulundurarak eleştirmek .Sürdürülebilirlik modellerinde kullanılan ölçütleri değerlendirmek ve hesaplamak. Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi, enerji sistemleri, enerji ve ekonomik büyüme, enerji talebi ve enerjinin korunması, uluslararası enerji pazarları, ulusal bir enerji politikasının belirlenmesi, amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, enerji maliyetleri ve tarife programları, enerji ve enerji kaynaklarının elde edilmesi, stratejik enerji planı geliştirme, enerji hesaplamaları, enerji tüketim analizi, enerji tüketimini ölçme ve değerlendirme araçları, mühendislik ekonomisi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek. Sürdürülebilir çevre bağlamında yaşam boyu öğrenim prosesini başlatmak |
2) Bir yandan dünyanın kaynaklarını korurken diğer yandan enerji ile alakalı faydaları uygulamaya koymak. Farklı teknoloji ve politikaların güçlü ve zayıf yönlerini tartışmak. |
3) Sürdürülebilirlik modellerini kısıtları göz önünde bulundurarak eleştirmek .Sürdürülebilirlik modellerinde kullanılan ölçütleri değerlendirmek ve hesaplamak. Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi, |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin lisans derslerinde aldığı bilgilere ek olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yani yeterli bilgi birikimini sağlayabilme |
X | |||||
2 | Kendi alanıyla ilişkili olan disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme. |
X | |||||
3 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
X | |||||
4 | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek |
X | |||||
5 | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
X | |||||
6 | Kendi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve beklenmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik öneriler geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
X | |||||
7 | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
X | |||||
8 | Kendi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
X | |||||
9 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
X | |||||
10 | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek |
X | |||||
11 | Kendi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
X | |||||
12 | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
X | |||||
13 | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek |
X | |||||
14 | Kendi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Sürdürülebilirlik bileşenlerini özetlemek ve çerçevesini çizmek | Anlatım | Anlatım |
2 | Enerjinin ekonomik, teknolojik, politik ve çevresel boyutlarının incelenmesi | Anlatım | |
3 | enerji talebi ve enerjinin korunması | Anlatım | |
4 | uluslararası enerji pazarları | Anlatım | |
5 | ulusal bir enerji politikasının belirlenmesi, enerji tasarrufu araştırma ve inceleme yöntemleri | Anlatım | |
6 | atık ısı geri kazanımı | Anlatım | |
7 | ısı yalıtımı, enerji ve kütle denklikleri, yakma yöntemleri | Anlatım | |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | |
9 | Türkiye nin enerji durumu | Anlatım | |
10 | enerji ihtiyacı, Türk sanayisinin yapısı, enerji tüketimi | Anlatım | |
11 | enerji tüketimi ve enerji tasarrufunun önemi, | Anlatım | |
12 | Enerji endüstrisinin geleceği, enerji mevzuatı, enerji maliyetleri ve tarife programları | Anlatım | |
13 | sürdürülebilir çevre örnekleri | Anlatım | |
14 | Sürdürülebilir çevre örnekleri | Anlatım | |
15 | Sürdürülebilir çevre örnekleri | Anlatım | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |