DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Tatlı Su Ekosistemleri | BY 020 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Halil ÇAKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | tatlı su ekosistemlerinin sınıflandırılmasını kavramak, diğer ekosistemlerle olan ilişkileri ve farklılıklarını ayırt etmek. Bu ekosistemlerin koruma yöntemlerinin uygulanması konusunda uzmanlaşmak |
Dersin İçeriği | Tatlı su ekosistemlerinin sınıfılandırılması, Bu ekosistemlerin doğal fonksiyonları ve barındırdıgı biyoceşitlilik |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Tatlı ve acı suların oluşturduğu ekosistemlerin sınıflandırılmasını kavrama |
2) Tatlı sulak ekosistemlerin barındırdığı biyoçeşitlilk konusunda uygulama yapabilme |
3) Tatlı sulak alan bitkileri ve sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tiplerini ayırt edebilme |
4) Sulak alanları etkileyene doğal faktörleri sınıflandırabilme |
5) Sulak alanları etkileyene insan kaynaklı çevresel sorunları tanımlayabilme |
6) Sulak alanlarda etkili olan kimyasal ve fiziksel kirlilik çeşitlerini ayırt edebilme |
7) Sulak alanların korunmasında etkili olan ulusal ve uluslararası koruma önlemlerini kullanarak, sulak alanların korunmasında rol alabilmek |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
X | |||||
2 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
X | |||||
3 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
X | |||||
4 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
X | |||||
5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
X | |||||
7 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
X | |||||
8 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
X | |||||
9 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Sulak alanların sınıflandırılması | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | tatlı ve acı göl ekosistemlerinin özellikleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Tatlı sulak alanların barındırdığı biyoçeşitlilik | slayt hazırlama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
4 | Tatlı sulak alanların tipik bitki türleri ve bitki örtüsü | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Sulak alan bitkilerinin sahip olduğu fizyolojik ve morfolojik adaptasyon tipleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Sulak alanlarda oluşan süksesyonal değişimler | okuma | Anlatım Tartışma Gösterip Yaptırma |
7 | Tatlı sulak alanları etkileyen doğal faktörler | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Yazılı Sınav |
9 | Ülkemizdeki belli başlı sulak alanlar ve özellikleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Sulak alanlar üzerinde etkili olan kirlilik kaynakları ve nedenleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Önemli uluslararası sulak alan koruma sözleşmeleri | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | RAMSAR sulak alanları koruma sözleşmesi | okuma | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Türkiye'de önemli sulak alanlar listesinde yer alan A tipi sulak alanlar | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Türkiye'de sulak alanların ulusal ve yerel seviyede ekonomiye katkıları | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Sulak alanların korunmasında ÇED uygulamalarının önemi | okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |