DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Böcek Sindirim Fizyolojisi | BY 014 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Saadet Pınar ÖZALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere böceklerde sindirim fizyolojisini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonu, fonksiyonel bölgeleri; Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesi; Enzim aktivitesi ve besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonunu kavrar |
2) Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonunu kavrar |
3) Böceklerde sindirim kanalının fonksiyonel bölgelerini kavrar |
4) Böceklerde sindirim kanalının fonksiyonel bölgelerini kavrar |
5) Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesini kavrar |
6) Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesini kavrar |
7) Genel tekrar |
8) Böceklerde enzim aktivitesini kavrar |
9) Böceklerde enzim aktivitesini kavrar |
10) Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar |
11) Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar |
12) Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar |
13) Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar |
14) Genel tekrar |
15) Final Sınavı |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
X | |||||
2 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
X | |||||
3 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
X | |||||
4 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
X | |||||
5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
X | |||||
7 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
X | |||||
8 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
X | |||||
9 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonunu | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
2 | Böceklerde sindirim kanalının anatomik organizasyonunu | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
3 | Böceklerde sindirim kanalının fonksiyonel bölgelerini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
4 | Böceklerde sindirim kanalının fonksiyonel bölgelerini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
5 | Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
6 | Besin maddelerinin sindirim kanalında ilerlemesini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
7 | Genel tekrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | kaynak okuma | Yazılı Sınav |
9 | Böceklerde enzim aktivitesini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
10 | Böceklerde enzim aktivitesini | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
11 | Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
12 | Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
13 | Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
14 | Besinin absorpsiyonu için gerekli şartlar ve bunları sağlama mekanizmasını kavrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
15 | Genel tekrar | kaynak okuma | Bireysel Çalışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |