DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Palinoloji (Polen Bilimi) | BY 012 | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Cengiz DARICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | polenler aracılığıyla bitkileri teşhis etmek, polen analizleri ile geçmişteki florayı belirlemek. |
Dersin İçeriği | Çiçek yapısı, Polen oluşumu, polenlerin özellikleri, polen tipleri |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bitkilerin çok farklı ve ince yapıları tanınır. |
2) Doğanın ince detayları konusunda farkındalık yaratır. |
3) Doğanın korunmasının dünyanın geleceği açısından önemi anlaşılır. |
4) Polen bilgisi ile doğaya yepyeni bakış açıları kazanılır. |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
X | |||||
2 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. |
X | |||||
3 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
X | |||||
4 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. |
X | |||||
5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. |
X | |||||
6 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
X | |||||
7 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
X | |||||
8 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
X | |||||
9 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
X | |||||
10 | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Polen ve tarihçesi | ders notları, kitaplar | |
2 | Çiçek ve çiçek yapıları | ders notları, kitaplar,grafikler | |
3 | Polen oluşumu ve özellikleri | ders notları, kitaplar,grafikler | |
4 | Polenlerde sporoderma yapısı | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
5 | Ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
6 | Ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
7 | Ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar, makaleler | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar, mikroskop | |
10 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar, mikroskop | |
11 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
12 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar,makaleler, mikroskop | |
13 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar,makaleler, mikroskop | |
14 | Polen diagramları ve yorumlanması | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
15 | Palinolojinin uygulamaları ve değerlendirme | ders notları, kitaplar,grafikler, tablolar | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |