DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Tarla Ürünleri Tek. | TBP 360 | 6 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Sertaç ÖZER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Tarla bitkileri programı öğrencilerini tahıl ürünleri işlenmesi konusunda etkinlik kazanır. |
|||
Dersin İçeriği | Buğday teknolojisi, un teknolojisi, ekmek teknolojisi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Buğday teknolojisi hakkında genel bilgilendirme |
2) Öğütme teknolojisi hakkında genel bilgilendirme |
3) Un teknolojisi hakkında genel bilgilendirme |
4) Ekmek ve fırın ürünleri teknolojisi hakkında genel bilgilendirme |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. |
||||||
2 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
||||||
3 | Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
||||||
4 | Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
||||||
5 | Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
||||||
6 | İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
||||||
7 | Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
||||||
8 | Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
||||||
9 | Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
||||||
10 | Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
||||||
11 | Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
||||||
13 | Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
||||||
14 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
15 | Meslek etiğine saygılı olma. |
||||||
16 | Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
||||||
17 | Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Buğdayın anatomik yapısı | Ders kitaplar ve notlar | |
2 | Buğdayın kimyasal bileşenleri 1 | Ders kitaplar ve notlar | |
3 | Buğdayın kimyasal bileşenleri 2 | Ders kitaplar ve notlar | |
4 | Buğdayın kimyasal bileşenleri 3 | Ders kitaplar ve notlar | |
5 | Dünya tahıl ve buğday üretimi | Ders kitaplar ve notlar | |
6 | Depolama yönetimi 1 | Ders kitaplar ve notlar | |
7 | Depolama yönetimi 2 | Ders kitaplar ve notlar | |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplar ve notlar | |
9 | Değirmencilik teknolojisi 2 | Ders kitaplar ve notlar | |
10 | Ara sınav | Ders kitaplar ve notlar | |
11 | Katkı maddeleri | Ders kitaplar ve notlar | |
12 | Fırıncılık teknolojisi 1 | Ders kitaplar ve notlar | |
13 | Fırıncılık teknolojisi 2 | Ders kitaplar ve notlar | |
14 | Fırıncılık teknolojisi 3 | Ders kitaplar ve notlar | |
15 | Kek teknolojisi | Ders kitaplar ve notlar | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplar ve notlar |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |