DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İç Mekanda Tekstil | IMS 321 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) ç mimarlık alanında kullanılan kumaşların, görsel etkileri ve yapısal özelliklerini bilerek tasarım, uygulama ve üretim çalışmaları yapma |
2) İç mekan tekstillerinde renk ve desen uygulamalarına hakim olma. |
3) iç mekan tekstillerinde elyaf özelliklerine hakim olma. |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olma, |
X | |||||
2 | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip edip, kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma bilgisi, |
||||||
3 | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olmak, |
||||||
4 | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olma, |
||||||
5 | Görsel elemanlarla sunabilme ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazabilme bilgisi, |
X | |||||
6 | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olma, |
X | |||||
7 | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme bilgisi, |
X | |||||
8 | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olma, |
||||||
9 | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanabilme becerisi, |
||||||
10 | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında ve estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi, |
X | |||||
11 | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme becerisi ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi, |
||||||
12 | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket edebilme becerisi; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilme ve etkin kullanabilme becerisi, |
||||||
13 | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi, |
||||||
14 | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi, |
||||||
15 | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliği, |
||||||
16 | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliği, |
||||||
17 | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
||||||
18 | Takım çalışması yapabilme, çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilme, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, |
||||||
19 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği, |
||||||
20 | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği, |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Öğrencilerle tanışmak. Interior Design ın anlamı. Interior design elementlerine ve birbirleri ile olan ilişkiye genel bakış. Başarılı bir iç mekan tasarımı ve uygulaması için dikkat edilecek genel noktalar. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
2 | İç mekan tekstillerinin tanıtımı, teknik özelliklerinin anlatımı. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
3 | İç mekan tekstilinde kullanılan kumaşların yapısal özellikleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
4 | İç mekan tekstilinin kullanım alanları, estetik ve işlevsel açıdan doğru seçim bilgileri. Tekstillerin diğer elementlerle bütünleşmeleri. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
5 | İç mekan tekstil ürünlerinde renk kavramı ve analizi. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
6 | Rengin işlevsel ve estetik özellikleri. Mekanda renk psikolojisi. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
7 | Tekstillerin, mekanın stiline göre seçimleri ve değişik tekstillerin, ayni mekanda koordinasyonu. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
8 | Ara Sınav | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
9 | Koltuk, kanepe, perde vb. iç mekan tekstil ürünlerinde, mekan işlevine göre kumaş tercihleri, renk, desen ve biçimsel özellikleri bakımından kombinasyonu. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
10 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması: Yaşam alanlarında. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
11 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması: Bebek ve çocuk odalarında. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
12 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması: Otel mekanlarında. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
13 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması: Yaşam odalarında kumaş tercihi. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
14 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması: Bebek ve çocuk odalarında kumaş tercihi. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
15 | İç ve dış mekanda kullanılan kumaşların araştırılması. Genç odalarında kumaş tercihi. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |