DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İkinci Yabancı Dil: Almanca | YIS 407 | 7 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Tahir BALCI | |||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||
Dersin Amacı | Orta düzey Almanca konuşma, yazma, anlam becerilerini kazandırmak |
|||||||||
Dersin İçeriği | Orta düzey Almanca becerileri |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler, Orta seviyede dil bilgisi konuları ve Almanca becerileri kazanır. |
2) Almanca isimleri öğrenir |
3) Öğrenci Almanca ve Türkçe isimler arasındaki farkları da görür |
4) Almanca eylemleri ve türlerini öğrenilir |
5) Emir cümleleri kurmayı öğrenir |
6) İstek cümleleri kurmayı öğrenir |
7) Soru cümleleri kurmayı öğrenir |
8) Deklaratif cümleler kurmayı öğrenir |
9) Sıralı cümleler kurmayı öğrenir |
10) Eksiltili cümleler kurmayı öğrenir |
11) Lokantada yemek adlarını ve ne yiyeceğini sormayı öğrenir |
12) Yolda yol sormayı öğrenir |
13) Kendini tanıtma becerisini kazanır |
14) Hal hatır sorma yetisini edinir |
15) Okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirir |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. |
X | |||||
2 | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. |
X | |||||
3 | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. |
X | |||||
4 | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. |
X | |||||
5 | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm |
X | |||||
6 | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
X | |||||
7 | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. |
X | |||||
8 | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
X | |||||
10 | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
X | |||||
11 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
X | |||||
12 | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. |
X | |||||
13 | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
14 | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
X | |||||
15 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. |
X | |||||
16 | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. |
X | |||||
17 | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
X | |||||
18 | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
X | |||||
19 | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet |
X | |||||
20 | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Orta seviyededilbilgisi konuları ve Almanca becerileri | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
2 | Almanca isimlerin genel özellikleri | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
3 | İsimlerin tekil ve çoğul özellikler | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
4 | İsimlerde haller | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
5 | Adların cümle içinde kullanılması | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
6 | Eylemlerin kategorileri | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Almanca fiillerin çekimleri | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
9 | Bağlaç türleri hangileridir | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Fiili sona atan bağlaçlar hangileridir | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
11 | Fiili sona atmayan bağlaçlar hangileridir | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Belirteçlerin özellikleri nedir | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap |
13 | İgeçler hangileridir | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
14 | Emir cümleleri oluşturma | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
15 | Soru cümleleri oluşturma | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler konuları evde okuyup gelecekler | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |