DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Yeni Türk Edebiyatı 1 * | TRKZ 207 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Refika ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Batı edebiyatı etkisindeki Türk edebiyatının gelişimini göstermek. Türk edebiyatının önemli eserlerinden okumalar yaparak analiz yapmak. |
|||
Dersin İçeriği | Tanzimattan Cumhuriyet dönemine kadar Türk edebiyatında akımlar ve topluluklar tanıtılır ve örnek eser okumaları yapılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
- |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
X | |||||
2 | Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
X | |||||
4 | İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
X | |||||
5 | İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
X | |||||
6 | Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
X | |||||
7 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
8 | Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
9 | Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
10 | Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
X | |||||
11 | Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
X | |||||
12 | Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
X | |||||
13 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
X | |||||
14 | Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
X | |||||
15 | Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
X | |||||
16 | Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
X | |||||
17 | Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tanzimat Edebiyatı | Dersin tanıtımı | |
2 | Şinasi, Şair Evlenmesi | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
3 | Namık Kemal-İntibah, | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
4 | Ziya Paşa, | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
5 | Ahmet Mithat Efendi Felatun Bey ile Rakım Efendi, | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
6 | Halit Ziya Uşaklıgil - Mai ve Siyah I | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
7 | Halit Ziya Uşaklıgil - Mai ve Siyah II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | |
9 | FECR-İ ATİ | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
10 | AHMET HAŞİM | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
11 | Milli Edebiyat | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
12 | Milli Edebiyat II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
13 | HALİDE EDİP ADIVAR I | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
14 | HALİDE EDİP ADIVAR II | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
15 | YAKUP KADRİ KARAOSMANOĞLU | Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |