DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Deneme- Eleştiri Çözümlemesi | YDF 307 | 5 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mediha ÖZATEŞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Edebi birer tür olarak deneme ve eleştiriyi okuma, anlama, çözümleme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
|||
Dersin İçeriği | Kurmaca türleri dışında kalan deneme, eleştiri, günce, anı, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü gibi yazınsal türleri karşılaştırma, çözümleme yöntem ve araçlarını örneklerden yola çıkarak inceleme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) .Genel olarak metin türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2) Deneme, eleştiri gibi yazınsal türler hakkında bilgi edinir |
3) Günce, anı, yaşam öyküsü, öz yaşam öyküsü gibi yazınsal türler hakkında bilgi edinir. |
4) Deneme, eleştiri, günce, anı, yaşam öyküsü, öz yaşam öyküsü gibi yazınsal türleri analiz eder |
5) Çözümleme yöntem ve araçlarını örneklerden yola çıkarak inceler. |
6) Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklar |
7) Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
8) Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklar. |
9) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
10) Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
11) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
12) Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
13) Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
14) Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
15) Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
X | |||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
X | |||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
X | |||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
X | |||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
X | |||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
X | |||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
X | |||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
X | |||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
X | |||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
X | |||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
X | |||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
X | |||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
X | |||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
X | |||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
X | |||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
X | |||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş:Metin Türleri | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
2 | Kanıtlayıcı Metin | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
3 | Deneme nedir | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
4 | Deneme çözümlemesi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
5 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
6 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
7 | Eleştiri kavramına giriş | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Yazılı Sınav |
9 | Edebi eleştiri | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
10 | Edebi eleştiri biçimleri ve sorunlarına genel bir yaklaşım | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
11 | Fransa da edebi eleştirinin tarihçesi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
12 | Yazar eleştirisi Basın eleştirisi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
13 | Örnek metinlerin incelenmesi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
14 | Örnek metinlerin incelenmesi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
15 | Örnek metinlerin incelenmesi | Ön okuma,araştırma,ödev | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |