DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Topluma Hizmet Uygulamaları I | YDF 329 | 5 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Volkan KOÇKAR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilerin topluma hizmet kapsamında ihtiyaç sahibi kişilere yardım etmelerini sağlamak |
|||
Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Toplum kavramını anlama |
2) Toplum, birey ve birey, toplum ilişkilerini anlama |
3) Topluma Hizmet kavramının önemini bilme |
4) Toplum içerisindeki ilişkileri çözümleyebilme |
5) Toplum ve toplum bilincini kavrayabilme |
6) Topluma hizmein önemini bilme |
7) Topluma kimlere yardım edilmesi gerektiğini bilme |
8) Toplumu oluşturan yapılar |
9) Toplumsal sorunlara duyarlı olma |
10) Topluma hizmet uygulamalarının önemini bilme |
11) Türk toplumunun değer yargılarını bilme |
12) Toplum sorunlarına hassas olabilme |
13) Yardım kavramının önemini bilme |
14) Toplumda ihtiyaç sahiplerinin şartlarına duyarlı olma |
15) Topluma hizmet için istekli olabilme |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
||||||
2 | Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
||||||
3 | Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
||||||
4 | Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
||||||
5 | Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
||||||
6 | Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
||||||
7 | Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
||||||
8 | Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
||||||
9 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
||||||
10 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
||||||
11 | Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
||||||
12 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
||||||
13 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
||||||
14 | Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
||||||
15 | Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
||||||
16 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
||||||
17 | Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
18 | Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
||||||
19 | Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
||||||
20 | Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Toplum ve birey kavramları | Araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Beyin Fırtınası Örnek Olay Ödev |
2 | Toplum ve birey ilişkisi | Araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Rol Oynama Benzetim Örnek Olay Ödev |
3 | Topluma hizmet ne demektir | Kaynak kitapların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Problem Çözme Ödev |
4 | Topluma hizmet konusunda neler yapabiliriz | Araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Benzetim Örnek Olay Ödev |
5 | İhtiyaç nasıl belirlenir | Araştırma | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Problem Çözme Ödev |
6 | Toplumdaki yardıma muhtaç kesimler | Araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay Bireysel Çalışma Problem Çözme Ödev |
7 | Topluma Hizmet konu seçimleri | Gözlem ve araştırma | Tartışma Bireysel Çalışma Yazılı Sınav Sözlü Sınav Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
9 | Topluma hizmette öncelikler | Gözlem ve araştırma | Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay Problem Çözme Ödev |
10 | Topluma hizmette yardım türleri | Gözlem ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Gösterip Yaptırma Grup Çalışması Ödev |
11 | Huzur evi ziyareti | Gözlem ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay Problem Çözme Ödev |
12 | Kimsesiz çocuklar evi ziyareti | Gözlem ve araştırma | Anlatım Tartışma Grup Çalışması Bireysel Çalışma Performans Değerlendirmesi |
13 | İhtiyaç sahibi olan okulların belirlenmesi | Gözlem ve araştırma | Tartışma Grup Çalışması Proje Temelli Öğrenme Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
14 | Sokakta çalışan çocuklara yardım | Gözlem ve araştırma | Grup Çalışması Örnek Olay Problem Çözme Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
15 | Topluma Hizmet dersinin kazanımlarınn değerlendirilmesi | Gözlem ve araştırma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |