DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İnsan Anatomisi ve Kineziyolojisi | BEO 105 | 1 | 4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Emine Döndü KIZILKANAT | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun morfolojik yapısının öğretilmesi ve spor ile bağlantısının kavratılması. |
|||
Dersin İçeriği | 1.Anatomi terimleri 2.Hareket ile ilgili bilgiler 3.Kemikler, eklemler ve kasların özellikleri 4. Solunum, dolaşım ve sinir sisteminin özellikleri 5.Biyomekanik kavramlar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Anatomi terimleri ile kemik oluşumunu açıklar |
2) Eklemleri ve kasları gösterir |
3) Solunum ve dolaşım sistemini açıklar |
4) Sinir sistemini açıklar |
5) Biyomekanik kanunları tanımlar |
6) Kasın korunma mekanizmasını bilir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
X | |||||
2 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
X | |||||
3 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
X | |||||
4 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
X | |||||
5 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
X | |||||
6 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
X | |||||
7 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Anatomiye giriş ve kemikler hakkında genel bilgiler | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
2 | Appendiküler iskelet- Aksiyal iskelet | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
3 | Eklemler hakkında genel bilgiler- Üst ekstremite eklemleri | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
4 | Gövde eklemleri-Kaslar hakkında genel bilgiler | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
5 | Üst ekstremite ve alt ekstremite kasları | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
6 | Gövde kasları -Solunum sistemi | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
7 | Dolaşım sistemi-Sinir sistemi | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
8 | Kasların çalışma ilkeleri-Kas sinir sistemi bağlantısı | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
9 | Ara sınav | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | Yazılı Sınav |
10 | Kasın korunma mekanizması-Esnetme ve germe çalışmaları | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
11 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları-Temel biyomekanik kavramlar | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
12 | Yerçekimi etkileri-Üst ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirmeve dayanıklılk | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
13 | Gövde ve alt ekstremite kasları için esnetme,germe, kuvvetlendirme ve dayanıklılk | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
14 | Atma sporlarında anatomik ve biyomekanik analiz | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
15 | Uzun atlamada anatomik ve biyomekanik analiz | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | |
16-17 | Final sınavı | Konu ile ilgili kaynakları okumak ? | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |