DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitim Psikolojisi | EMB 102 | 2 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuğba ÇELİK GÜRBÜZ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma |
|||
Dersin İçeriği | Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitim psikolojisi ile ilgili temel kavramların ilişkilerini söyler. |
2) Yetişkinliğe kadar olan gelişim dönemlerindeki fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlak gelişiminin nasıl gerçekleştiğini yazar/söyler/seçip işaretler |
3) Yaşla birlikte farklı gelişim alanlarında görülen değişimleri örnekler vererek açıklar |
4) Gelişim alanlarının birbirini nasıl etkilediğini açıklar. |
5) Öğrenmenin ne olduğunu tanımlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörleri yazar/söyler/seçip işaretler |
6) Klasik ve edimsel koşullanmanın ilkelerini bu iki öğrenme türünü birbiri ile karşılaştırarak açıklar. |
7) Gözleyerek öğrenmenin ilkelerini açıklar. Gözleyerek öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında nasıl kullanılabileceğini söyler/gösterir |
8) Bilgi İşleme Kuramında yer alan bilişsel süreçleri açıklar. Öğretmenlerin Bilgiyi İşleme Kuramını sınıf ortamında nasıl kullanabileceklerini açıklar. |
9) Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının eğitim-öğretim sistemindeki önemini açıklar. |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
||||||
2 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
||||||
3 | Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
||||||
4 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. 23 Nisan ve 19 Mayıs bayramlarını hazırlama ve yönetme becerileri kazanır. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
||||||
5 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
||||||
6 | Sözlü ve yazılı olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır |
||||||
7 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme becerisi kazanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Eğitim psikolojisinin kapsamı | Yok ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Gelişim psikolojisiyle ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Fiziksel gelişim | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Bilişsel gelişim | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Kişilik gelişimi | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Ahlak gelişimi | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sınıfta tartışma için bazı örnekler getirme ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı | Gelişim psikolojisi kavramlarının genel bir tekrarı ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Yazılı Sınav |
8 | Ara Sınav | Sınava Çalışma ? | Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme psikolojisiyle ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen etmenler ve öğrenme modellerine giriş | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Klasik koşullanma | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve klasik koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
11 | Edimsel koşullanma | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve edimsel koşullanma ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
12 | Sosyal öğrenme kuramı | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ve sosyal öğrenme ile ilgili 5 öğrenme örneği hazırlama ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması |
13 | Gestalt kuramı | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Bilgiyi işleme kuramı | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Yapılandırmacılık | Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma ? | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Çalışma ? | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |