TEMEL ÖĞRENME KAZANIMLARI | ||
BİLGİ | ||
Kuramsal, Olgusal - Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak eğitim programı ve öğretim bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. - İlk, orta ve lise öğretim programlarını bütünlük içerisinde değerlendirir - Program geliştirme alanında yapılmış bilimsel bir yayını (makale, tez, bildiri ) değerlendirir. | ||
BECERİLER | ||
Bilişsel, Uygulamalı - Edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleğinde kullanır. - Öğretimi geliştirme amaçlı planlar hazırlar ve uygular - Öğretimle ilgili bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | ||
YETKİNLİKLER | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde öğrencilere rehberlik eder. - Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar yapar Ögrenme Yetkinligi - Eğitim programı ve öğretim alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. - Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. Iletisim ve Sosyal Yetkinlik - Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. - Program geliştirmeyle ilgili yurtdışı kaynakları takip eder - Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. - Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. - Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. Alana Özgü Yetkinlik - Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. - Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. - Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. - Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. - Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir |